Kłopoty Makro w Belgii

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 19 lutego 2019 13:00

Belgijski oddział Makro otrzyma kolejne 40 milionów euro od niemieckiej firmy macierzystej Metro. Cierpliwość Niemców może się jednak szybko skończyć: jeśli sieć nie wyjdzie na prostą, może zostać zamknięta.

Sześć belgijskich sklepów Makro otrzyma nowy zastrzyk kapitałowy w wysokości 40 milionów euro, wynika z informacji, do których dotarły belgijskie media. W ciągu ostatnich kilku lat niemiecki holding macierzysty wydał setki milionów dolarów aby wspomóc tę sieć, tylko w ubiegłym roku była to kwota  80 milionów euro.

W 2018 roku dyrektor generalny Makro w Belgii, Vincent Nolf, ogłosił nową strategię dla niedomagającej formuły: Makro miało skupić się na gastronomii. Była to druga zmiana planów w krótkim czasie: po restrukturyzacji w 2016 r. sieć stawiała na asortyment non-food oraz towary w mniejszych opakowaniach. Teraz wraca do produktów spożywczych.

Zeszłego lata Nolf przyznał już, że cierpliwość akcjonariuszy powoli się kończy. Eksperci uważają, że CEO stanął w obliczu ultimatum: bez poprawy w br. może nastąpić zamknięcie belgijskiej dywizji.

Sytuacji sieci nie poprawia niezadowolenie pracowników, którzy w dniu strajku narodowego protestowali przeciwko formom zatrudnienia i zbyt niskim płacom.

Niemiecka spółka matka inwestuje w Makro ze względu na sieć Metro, które radzi sobie lepiej, ale potrzebuje wsparcia Makro (a raczej efektu synergii). - Jeśli Makro upadnie, będą konsekwencje dla Metro, obie sieci kupują razem produkty i usługi wspierające - skomentował Nolf w belgijskiej gazecie "De Tijd".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.