Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Klub Jagielloński o reportażu niemieckiej TV o patriotyzmie konsumenckim w Polsce

Autor: Klub Jagielloński 22 marca 2016 10:18

W niemieckiej telewizji publicznej MDR wyemitowano reportaż poświęcony patriotyzmowi konsumenckiemu w Polsce i Poli, wydanej przez Klub Jagielloński aplikacji mobilnej służącej do rozpoznawania polskich produktów. – Cieszymy się, że niemieckie media zainteresowały się patriotyzmem konsumenckim, bo to zjawisko od lat popularne w Niemczech i innych państwa Europy Zachodniej, a u nas wciąż raczkujący trend. Niedobrze jednak, że w materiale powielono szereg fałszywych stereotypów dotyczących patriotyzmu konsumenckiego – komentuje Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego.

Stowarzyszenie opublikowało film wraz z tłumaczeniem na język polski i komentarzem. - Aplikacja Pola ma służyć wybieraniu dobrych, polskich produktów i przełamaniu informacyjnej dysproporcji, która jest problemem naszych konsumentów. Badania pokazują, że Polacy pytani o najpopularniejsze produkty odpowiadają, że te najbardziej znane marki są polskie i kupując je chcą wspierać polską gospodarkę. Tymczasem wiele z identyfikowanych jako „polskie marki” lata temu zostało sprzedanych międzynarodowym koncernom, które cały czas chętnie w swoich przekazach reklamowych odwołują się do polskiej tradycji produktu. Pola powstała, by konsumenci mogli w prosty sposób pozyskać wiarygodne informacje i na tej podstawie podejmować samodzielne decyzję – informuje stowarzyszenie.

Obejrzyj reportaż

- Z faktu, że aplikacja koncentruje się na kwestiach finansowych redakcja MDR próbuje czynić nam zarzut. Jednak to właśnie kwestie kapitału, miejsca płacenia podatków czy prowadzenia w kraju badań i rozwoju są najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki. Mamy nadzieję, że wzrost zainteresowania patriotyzmem konsumenckim zachęci producentów do współpracy z krajowymi kontrahentami – czytamy w opublikowanym w mediach społecznościowych komentarzu Klubu Jagiellońskiego.

Wydawca zwraca również uwagę, że w materiale w fałszywy sposób przeciwstawiono wybieranie polskich produktów trendom pro-ekologicznym oraz że próbuje się redukować patriotyzm konsumencki do postaw protekcjonistycznych. - Kierowanie się przez konsumentów indywidualnymi preferencjami, w tym kwestią kapitału producenta, nie jest w żadnym wymiarze przejawem protekcjonizmu, ale esencją wolnorynkowej gospodarki. Badania potwierdzają, że osoby, które częściej kierują w swoich wyborach pochodzeniem produktu czy kapitałem producenta, częściej również wybierają produkty ekologiczne czy niemodyfikowane. Bardziej świadomy i lepiej poinformowany konsument jest, według nas, po prostu lepszym konsumentem, który dokonuje odpowiedzialnych wyborów – przekonuje wydawca Poli.

  • agro 2016-03-23 09:01:04

    Jeśli Niemcy krytykują coś w Polsce, to z grubsza oznacza, że rzecz jest dla Polaków pożyteczna.

  • Rzetelny dziennikarz 2016-03-22 12:22:38

    Szkoda, że nie podaliście linku do tego skandalicznego materiału video.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.