Kluczowi detaliści przygotowują się na zakaz handlu w niedziele

Autor: dlahandlu.pl, za Bloomberg 1 marca 2018 12:21

Zakaz handlu w niedziele będzie dla detalistów testem już w kwietniu, kiedy to ze względu na termin Świąt Wielkanocnych sklepy będą musiały być zamknięte przez cztery niedziele z rzędu – ocenia agencja Bloomberg.

Agencja zapytała kilku kluczowych detalistów w Polsce o swoje plany związane z zakazem handlu w niedziele, który wszedł w życie 1 marca. Przypomnijmy, pierwsza niedziela bez handlu to 11 marca. W początkowej fazie sklepy mają być otwierane tylko w dwie niedziele w miesiącu, docelowo zakaz ma objąć prawie wszystkie niedziele. Natomiast już w kwietniu tego roku, ze względu na Święta Wielkanocne, handel nie będzie możliwy w cztery niedziele z rzędu.

Jeronimo Martins, właściciel największej w kraju sieci sklepów spożywczych Biedronka, wciąż ocenia, które z ponad 2800 sklepów będą dłużej otwarte w sobotnie wieczory, aby sprostać zwiększonemu popytowi w ten dzień. Detalista zwiększa zatrudnienie w piątki, soboty i poniedziałki, przewidując, w których placówkach może nastąpić natężenie ruchu.

LPP SA, największy polski detalista modowy, z siecią blisko 1000 sklepów, nie otworzy żadnego z nich jako salonu typu showroom. Sprzedawca analizuje wpływ wprowadzenia zakazu sprzedaży w niedziele i ocenia, że ​​kwiecień będzie dla niego kluczowy, ponieważ handel zostanie zakazany w cztery niedziele. Tymczasem jest to okres kiedy jego wiosenno-letnia kolekcja trafia do sklepów. LPP zamierza ponadto rozszerzyć sprzedaż online.

CCC SA spodziewa się, że klienci przerzucą się z zakupami na inne dni i do tej prognozy dostosuje grafik personelu. Firma przewiduje obecność na rynku e-commerce poprzez platformę Eobuwie.pl, a także planuje otwarcie sklepu internetowego CCC w drugim kwartale tego roku.

Deweloper centrów handlowych GTC SA będzie otwierać swoje centra w Warszawie i Częstochowie w każdą niedzielę, ponieważ spodziewa się, że kina, restauracje i place zabaw dla dzieci nie będą objęte zakazem. Największe sieci restauracji zobowiązały się do otwarcia w każdą niedzielę.

Ikea zapowiedziała, że zamknie sklepy i centra obsługi telefonicznej w niedzielę, a jednocześnie będzie kłaść nacisk na inne kanały sprzedaży, w tym na zamawianie produktów przez Internet.

AmRest Holdings SE powiedział, że wciąż analizuje, które z blisko 500 restauracji powinny być otwarte podczas niehandlowych niedziel. Operator sieci Pizza Hut, KFC i Starbucks będzie utrzymywał otwarte restauracje w największych miastach i najbardziej ruchliwych miejscach. Czeka na decyzję właścicieli galerii, co zrobią z ich nieruchomościami w dniach obowiązywania zakazu. Ostateczna decyzja o otwarciu lub zamknięciu lokalu z niedzielę zostanie podjęta po rekomendacji każdego zarządzającego i dla każdego przypadku z osobna.

Eurocash SA, hurtownik i detalista będący właścicielem sieci Delikatesy Centrum, oczekuje, że zakaz nie będzie miał głębokiego wpływu na jego działalność operacyjną, ponieważ nowe prawo zakłada, że centra dystrybucyjne mogą działać w niedziele. Według spółki, branża jest podzielona pod względem oceny nowej regulacji. Połowa klientów Eurocash, czyli właścicieli sklepów jest przeciwna zakazowi, a połowa uważa go za korzystny. Eurocash oczekuje, że chociaż mniejsze sklepy, zarządzane przez właścicieli będą mogły działać, to tylko niektóre z nich zdecydują się na otwarcie w niedziele.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • lukier 2018-03-08 14:38:38

    Ludzie będą w niedzielę siedzieć przy komputerze i kupować ciuchy w Reserved online :).

  • soskorre 2018-03-06 12:30:18

    Salony Reserved teraz pewnie w soboty będą grubo oblegane

  • blizna 2018-03-05 14:40:32

    Każde ograniczanie i ingerencja Państwa w rynek przynosi więcej szkód niż korzyści. Najlepszą reakcją na kolejne zakazy może póki co się pochwalić LPP które bardzo mądrze przechodzi do Internetu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.