KMPG: Główni gracze odchodzą od formatu typowo dyskontowego

www.portalspozywczy.pl 28 kwietnia 2015 19:58

Sieci dyskontów w Polsce rozwijały się bardzo dynamicznie w ciągu ostatnich lat, ale teraz rynek ten ulega nasyceniu, a główni gracze odchodzą od formatu typowego dyskonta – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Rynek dyskontów w Polsce przez ostatnie 5-10 lat bardzo dynamicznie się rozwijał i znajdował swoje miejsce w rynku detalicznym, natomiast wydaje się, że w tej chwili da się wyodrębnić dwa trendy. Jeden to taki, że liczba lokalizacji poprzez bardzo dynamiczny rozwój Biedronki ulega nasyceniu w skali całego kraju - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Drugi trend i chyba ważniejszy jest taki, że mamy do czynienia ze stopniowym odchodzeniem od formatu typowego dyskonta przez głównych graczy w tym segmencie w Polsce - dodaje.

Powodem są oczekiwania konsumentów. - Dzieje się tak zarówno, jeśli chodzi o Biedronkę, która ten rynek w Polsce zbudowała i pierwsza zaczęła odchodzić od tego formatu typowego dyskontu, jak i o kolejne firmy w szczególności Lidl, który też zaczyna tę ofertę różnicować – mówi Piotr Grauer. - Myślę, że jest to odpowiedź na główne oczekiwania konsumentów, którzy nie oczekują bardzo siermiężnego dyskontowego sklepu, ale większego urozmaicenia asortymentu, większej oferty świeżych produktów, także produktów premium, a także akcji sezonowych - dodaje.

- To wszystko powoduje, że ten segment dyskontów w Polsce wygląda dziś już zupełnie inaczej niż parę lat temu – mówi również.

Na rynku dyskontów w Polsce największym graczem jest Biedronka należąca do portugalskiej Jeronimo Martins i posiadająca około 2.600 sklepów. Na drugim miejscu jest niemiecki Lidl z około 550 sklepami.

Trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju jest Netto Polska, która ma ok. 335 sklepów, a następną jest niemiecki Aldi z liczbą około 100 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.