Knorr, Coca Cola i Milka najczęściej kupowanymi markami przez użytkowników mobilnych list zakupów

Autor: pr 7 lutego 2014 13:13

Listonic udostępnił agencji badawczej IRCenter dane o tym, co i kiedy na listach zakupów umieszczają jej użytkownicy. W 2013 roku największą popularnością cieszyły się produkty spożywcze - przede wszystkim warzywa i owoce, nabiał oraz przyprawy. Wśród wiodących kategorii produktowych, które umieszczono na ponad 0,5 mln list zakupów, znalazł się również chemia gospodarcza.

Pośród pięciu najpopularniejszych kategorii wyraźną sezonowość można było zaobserwować w segmentach produktów sypkich i przypraw, które w 2013 zyskiwały na zainteresowaniu w okresie świąt Wielkiej Nocy oraz w sierpniu (wzrost zainteresowania przyprawami orientalnymi). Co ciekawe, na początku wiosny oraz w wakacje na listach zakupów pojawiają się ubrania oraz soki i nektary.

Zdecydowana większość osób tworzy listy zakupów z myślą o konkretnym sklepie, w którym robi zakupy, lub celu, który chce osiągnąć, jak np.: ugotowanie wybranego posiłku, dieta czy zakup ubrań na nowy sezon wakacyjny. Sam fakt stworzenia listy może być traktowany przez marketerów jako moment podjęcia decyzji zakupowej, wyrażenie chęci nabycia określonego produktu, zaś zaznaczenie na liście zakupów produktów zakupionych - jako ostatni etap komunikacji z klientem. Jego wybór jest elementem oceny działań z zakresu shopper marketingu. Przyjęcie przez marketerów takiego myślenia o analizie zachowań konsumenckich w sklepie pozwala na dynamiczne ewaluowanie i optymalizowanie półki sklepowej, a także materiałów POS.
Wśród najczęściej pojawiających się na listach zakupów marek dominują FMCG: Knorr, Coca Cola, Milka, Domestos, Pampers i Danio oraz sieci handlowe, m.in. Tesco, Real, Biedronka i Lidl.
- Od ponad dwóch lat w IRCenter dla naszych klientów analizujemy i przetwarzamy różne zbiory danych - mobilnych, lokalizacyjnych, dyskusji konsumenckich czy działań promocyjnych; doskonale wiemy, iż ich praktyczne zastosowanie może wpływać na takie obszary jako optymalizacja marketing-mix, obsługa klienta czy działania z zakresu shopper marketingu. - tłumaczy Marcin Krzosek z IRCenter.
W tym zakresie IRCenter zrealizowało projekty m.in. dla ING Bank Śląski, Aviva Investors i Tesco Polska. 

Listonic jest to darmowa aplikacja pomagająca w planowaniu i robieniu zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,27

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.