Kolejny trudny rok za Tesco. Polska ważnym rynkiem, ale nie za wszelką cenę

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 09:54

Kolejny trudny rok za Tesco. Polska ważnym rynkiem, ale nie za wszelką cenę Fot. Shutterstock.com

Za siecią Tesco kolejny trudny rok na polskim rynku: niekończąca się przeprawa ze związkowcami, zamknięcia sklepów, zwolnienia grupowe. Choć na rodzimym podwórku widać wyraźne odbicie, wyniki nad Wisłą ciążą całej Grupie. Szef Tesco, Dave Lewis, podkreśla, że firma skupia się na poprawie rentowności w naszym kraju, ale po raz pierwszy wyraził też opinię, że jeśli firma nie zdoła osiągnąć opłacalności, trzeba będzie znaleźć kogoś, kto jest w stanie to zrobić. Jak bumerang powraca więc pytanie: czy Tesco wyjdzie z Polski?

W ciągu ostatniego roku wielokrotnie dochodziło do spotkań przedstawicieli Tesco oraz organizacji związkowych. „Solidarność” zarzucała zarządzającym brak wizji dla polskiego rynku, a detalista postanowił skupić się na optymalizacji działalności, zamykając sklepy i przeprowadzając zwolnienia grupowe.

Biznes się kurczy

W I połowie roku zamknięcie ponad 20 placówek przełożyło się na utratę ponad 800 miejsc pracy. Kopie ze związkowcami zarząd Tesco kruszył też o łączenie stanowisk pracy i wynagrodzenia. Związki zawodowe uczulały pracowników na fakt, że zmiany są dobrowolne, a od zarządu oczekiwały wzrostu płac adekwatnych do nowego zakresu obowiązków. Kością niezgody stał się także wprowadzony w marcu br. zakaz handlu w niedziele, na który sieć odpowiedziała zmianami w organizacji pracy (nocna zmiana).

Po serii spotkań z przedstawicielami pracowników, w czerwcu sieć poinformowała o zmianach w planie wynagradzania. W marcu firma wprowadziła podwyżkę w wysokości 100 zł brutto, zaś od lipca płace pracowników sklepów wzrosły, średnio o 130 zł. W wyniku podwyżek minimalne wynagrodzenie dla osób z co najmniej trzymiesięcznym stażem wzrasta do 2600 zł brutto na pełny etat. Podwyżki otrzymali także pracownicy centrów dystrybucyjnych firmy.

W sierpniu Tesco ogłosiło decyzję o przyspieszeniu procesu redukcji kosztów operacyjnych i zamknięciu kolejnych 13 sklepów. Firma jako powód zamknięć podała m.in. zakaz handlu w niedziele.

– Decyzja o zamknięciu sklepu nigdy nie jest łatwa. Stale analizujemy model pracy i wyniki naszych sklepów, by mieć pewność, iż nasz biznes osiąga określony próg rentowności i spełnia oczekiwania klientów. Likwidacja nierentownych sklepów jest stałym elementem procesów biznesowych w firmie handlowej – mówił Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska. W wyniku ogłoszonych zmian, zagrożonych likwidacją zostało maksymalnie do 2200 stanowisk pracy.

– Polska jest dużym i bardzo ważnym dla Tesco rynkiem. Mamy wobec naszych wszystkich interesariuszy - pracowników, klientów, dostawców i akcjonariuszy - obowiązek zapewnienia biznesowi stabilności i równowagi, które dają rynkową konkurencyjność. Polski rynek detaliczny dynamicznie się zmienia, między innymi przez ograniczenie handlu w niedziele, a to oznacza, że musimy przyspieszyć nasze plany upraszczania biznesu – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.


  • Pracownik tesco 2019-02-03 10:30:40

    Na stanowiskach kierowniczych sa ludzie ktorzy nie maja pojecia o handlu potem jest reakcja lancuchowa wokol siebie obsadzaja rodzine i znajomych program naprawczy zrealizuje tesco poprzez wieksza analize i redukcje stanowisk kierowniczych i obsade ludzi kompetentnych i obiektywnych pozdawiam

  • iza 2019-01-08 18:23:31

    Nestle wycofuje swoje produkty z Tesco?

  • Kuba 2018-12-18 08:41:49

    Wystarczy że zatrudnia pracowników na hale którzy będą wykładać towar w każdej z alejek, zatrudnia kasjerki żeby cała linia kas była obsadzona to od razu poprawi się sprzedaż.

    Wchodząc do tesco po godz 18 nie znajdzie się pracownika to są hale widmo to ja się pytam jak ma być wysoka sprzedaż skoro towar stoi na magazynie ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,78

  • Śr

    3,07

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7538
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.