Kolporter: Sklepy spożywcze to blisko 50 proc. odbiorców prasy

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 17:30

Kolporter dostarcza prasę do wszystkich powiatów i do 98 proc. gmin w Polsce – wynika z najnowszych analiz przeprowadzonych przez spółkę. – Jesteśmy wszędzie tam, gdzie są czytelnicy prasy – przekonuje Dariusz Materek, rzecznik Kolportera.

Obecnie Kolporter dostarcza prasę do blisko 24 tysięcy punktów, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Ponad 50 procent z nich zlokalizowanych jest w miejscowościach liczących poniżej 50 tysięcy mieszkańców.

– Od lat staramy się rozwijać sieć naszych odbiorców w ten sposób, aby docierać z dostawami prasy nawet do najmniejszych miejscowości. Blisko 7 tysięcy punktów, do których dziś dostarczamy prasę to punkty w tych najmniejszych miejscowościach, liczących poniżej 5 tysięcy mieszkańców. Duże aglomeracje, w których również jesteśmy obecni, z oczywistych przyczyn generują większą sprzedaż prasy, ale efektywność całej sieci dystrybucji budują także te najmniejsze miejscowości. Staramy się być wszędzie tam, gdzie jest zapotrzebowanie na prasę – mówi Dariusz Materek. – Działamy bardzo elastycznie. Przykładowo – każdego lata okresowo dostarczamy prasę do ok. 300 punktów, działających tylko w sezonie wakacyjnym, zlokalizowanych głównie w małych miejscowościach wypoczynkowych nad morzem i nad jeziorami – dodaje.

Największą grupę punktów handlowych, do których Kolporter dostarcza prasę stanowią sklepy spożywcze i spożywczo-przemysłowe. To w sumie blisko 50 proc. odbiorców prasy.

– Kolporter zaczynał 28 lat temu swoją działalność właśnie od dostaw prasy do sklepów spożywczych. To, co wtedy było rynkową nowością dziś stało się standardem. Trudno sobie wyobrazić sklep tego typu bez regału prasowego. Klienci, robiąc codzienne zakupy, oczekują dziś maksymalnie kompleksowej oferty produktów, w tym również prasy. Co ważne – w wielu mniejszych miejscowościach to właśnie sklepy spożywcze czy spożywczo – przemysłowe zapewniają dostęp do szerokiej oferty gazet i czasopism – mówi rzecznik Kolportera.

Kolejne miejsca na liście odbiorców prasy Kolportera zajmują supermarkety, stacje paliw i saloniki prasowe. Natomiast kioski stanowią nieco ponad 6 proc. odbiorców.

– W porównaniu z początkiem lat 90. liczba tytułów prasowych ukazujących się na rynku wzrosła ponad dwukrotnie. Klienci coraz częściej kupują czasopisma impulsowo, zachęceni reklamą danego tytułu, okładką, atrakcyjnym dodatkiem. A to stawia określone wymagania jeśli chodzi o ekspozycje prasy. Sklepy, stacje paliw, saloniki mają więc naturalną przewagę nad kioskami – można w nich lepiej pokazać potencjalnemu klientowi szeroką ofertę tytułów. A co za tym idzie skuteczniej je sprzedawać – wyjaśnia Dariusz Materek. – Kioski nadal pozostają istotną częścią sieci dystrybucji, dostarczamy prasę do ponad 1600 punktów tego typu oraz ponad 1100 kiosków z wejściem do środka. Od lat widać jednak wyraźnie, że rynek ewoluuje w stronę innych formatów – zgodnie ze zmieniającymi się preferencjami klientów – dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,00

  • Min

    1,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.