Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Komisja Etyki Reklamy kwestionuje dwie reklamy Tyskiego

Autor: press.pl 18 grudnia 2013 14:15

Komisja Etyki Reklamy uznała dwie reklamy: telewizyjną i internetową piwa Tyskie (Kompania Piwowarska) za niezgodne z kodeksem. Chodzi o telewizyjną i internetową reklamę piwa Tyskie. Obie promują obchody 400-lecia browaru w Tychach, druga to aplikacja pt. "Reprymenda wuja", dostępna na Facebooku - podaje press.pl.

Składający skargę na telewizyjną reklamę zauważył, że choć ilustruje ona 400-lecie browaru, to na puszce z piwem widnieje rok założenia 1629.
Przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej tłumaczą, że mają dokumenty potwierdzające, że browar w Tychach istniał już w 1613 roku. Zdaniem KER pojawiające się w reklamie dwie daty powstania browaru mogą nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia i wiedzy, dlatego do reklamy powinny zostać wprowadzone zmiany.

Kolejna skarga dotyczyła aplikacji "Reprymenda wuja", dostępnej na Facebooku. Jej bohaterem jest wuj udzielający reprymendy znajomym, którzy nie mogą uczestniczyć w imprezach. Autor skargi uważa, że reklama w negatywnym świetle przedstawia sytuację odmowy picia alkoholu lub jego spożywania w ilościach umiarkowanych. Przedstawiciele firmy podkreślili w odpowiedzi, że na reklamę składa się 13 krótkich filmów, które piętnują w zabawny sposób stosowanie wymówek spotykanych w relacjach towarzyskich w celu unikania spotkań z przyjaciółmi.

Zespół orzekający, biorąc pod uwagę, że w reklamie mowa jest nie tylko o wymówkach od spotkań towarzyskich, ale także o piciu piwa, uznał, że przedstawia ona w negatywnym świetle sytuacje odmowy spożycia piwa. Według KER reklama ta może dyskredytować niepijących.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.