Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Komputronik ze wzrostem zysku brutto o 18,2 proc.

Autor: pr/dlahandlu.pl 2 grudnia 2014 12:33

Komputronik S.A. dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator sklepu internetowego z elektroniką w pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 1,01 mld zł (wzrost o 28,7 proc.) oraz 13,88 mln zł zysku z działalności operacyjnej (wzrost o 75,7 proc.).

- Zachowujemy niemal dwukrotnie szybszą dynamikę wzrostu zysku na sprzedaży wobec wzrostu kosztów. Od wielu kwartałów jest to stała tendencja - komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik S.A. Po raz pierwszy w historii spółki w wynikach za półrocze możemy pochwalić się ponad miliardowym obrotem - dodaje.

W zakończonym drugim kwartale, zysk brutto na sprzedaży wyniósł 75,12 mln zł wobec 63,57 mln rok wcześniej (wzrost o 18,2%). Wzrost kosztów działalności Grupy był niemal dwukrotnie wolniejszy i wyniósł 9,3%. Poprawie uległ wskaźnik udziału kosztów działalności w przychodach - w poprzednim roku wynosił on 7,3%, natomiast w minionym półroczu spadł o ponad 1% i wyniósł 6,2%. Zmiany odczytów najważniejszych wskaźników pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników operacyjnych i wypracowanie 17,94 mln zł EBITDA wobec 10,27 mln zł EBITDA rok wcześniej (wzrost o 74,7%).

Grupa Komputronik osiągnęła zysk brutto na poziomie 10,39 mln zł oraz zysk netto o wartości 8,33 mln zł wobec odpowiednio 2,76 mln zł (wzrost o 277%) i 6,26 mln zł (wzrost o 33%). Na wyniki wpływ miało zdarzenie o charakterze jednorazowym - księgowe skutki zawarcia ugody przez Grupę Komputronik ze spółką Clean & Carbon Energy SA. Po oczyszczeniu bilansu ze zdarzeń o charakterze jednorazowym, wyniki porównywalne wynoszą: skonsolidowany zysk netto 6,73 mln zł wobec 4,47 mln zł rok wcześniej (wzrost o 50,5%), jednostkowy zysk netto 6,38 mln zł wobec 3,42 mln zł rok wcześniej (wzrost o 86,5%)

Spółka odnotowała wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży, przy czym najbardziej dynamiczna zmiana nastąpiła w sektorze B2B, czyli w sprzedaży do przedsiębiorstw, co z pewnością związane jest ze stałym rozwojem Spółki Komputronik Biznes i jej pierwszymi sukcesami w ramach obsługi placówek medycznych (w ramach działu Komputronik Biznes Health Care), znaczącym zwiększeniem skali działania Idea Nord oraz sukcesami Komputronik API i współpracującej Movity. Dynamiczny wzrost sprzedaży na poziomie 23% odnotowano także w kanale sprzedaży do konsumentów, tj. w salonach sieci Komputronik i przez internet. Stanowi to blisko trzykrotnie większy wzrost niż ten, który całościowo odnotował rynek.

Stale rozwijamy naszą sieć sprzedaży. Wzrasta sprzedaż do salonów franczyzowych, jednak większy nacisk kładziemy na rozwój modelu agencyjnego. Wiele salonów, które dotychczas prowadzili franczyzobiorcy, rozpoczyna działalność jako nasze agencje, co jest korzystne dla naszych partnerów, gdyż gwarantuje salonom silniejszą pozycję na rynkach lokalnych - dodaje Wojciech Buczkowski.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,69

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.