Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koncerny zminiejszają gramatury i obniżają ceny, by sprzedawać produkty po 1 euro

Autor: gazeta.pl/Wall Street Journall 16 sierpnia 2013 09:20

Ubóstwo wróciło do Europy, a ludzie dokładnie liczą każdy grosz - mówi szef koncernu Unilever. Dlatego sklepy i znane marki zmniejszają pojemność swoich opakowań, tak aby można je było sprzedawać po cenie 1 euro i w ten sposób przyciągnąć klientów do sklepów - czytamy w gazeta.pl, która cytuje Wall Street Journal.

Dziennik wskazuje na to, że specjalnie przystosowane produkty w cenie 1 euro wypuściły na rynek tak znane koncerny, jak: Unilever, Danone, Starbucks czy McDonald's. To pomysł znany z USA, gdzie furorę robią tzw. dollar stores, czyli sklepy, w którym wszystkie lub większość towarów kosztują po 1 dolarze za sztukę.

- Na całym kontynencie mamy grupę 120 milionów ludzi, która znalazła się w ubogim segmencie rynku. Dlatego musimy dopasować nasze marki do potrzeb tych konsumentów, którzy w trudnych czasach ledwie wiążą koniec z końcem - mówi Jan Zijderveld, szef europejskiego oddziału Unilevera.

- Podanie takiej ceny ma błyskawiczny wpływ na konsumenta - przyznaje w rozmowie z "WSJ" Massimo Bellandi, który sam prowadzi stoisko "wszystko za 1 euro". Odkąd sprzedaje tylko produkty warte 1 euro, obroty zwiększyły mu się o 20 procent.

Aby zmieścić się w cenie 1 euro, znane firmy często zmniejszają pojemność swoich produktów. Ale też naciskają na sieci handlowe jak francuski Danone, który wcześniej sprzedawał Danette - czekoladowy pudding w czteropakach w cenie 1,39 euro, a obecnie sprzedaje je po 1 euro. Podobnie robi Unilever - do 1 euro ściął ceny za popularne lody w rożku Cornetto czy detergent Surf w Hiszpanii. Podobnie robią też bary - Starbucks w Europie sprzedaje np. małe ciasteczka czy croissanty po 1 euro, podobnie robi też McDonald's.

Według danych Eurostatu sprzedaż detaliczna z maja 2013 roku w porównaniu ze styczniem 2010 roku spadła w strefie euro o 2 proc. Najmocniej, bo aż o 25 proc. - w Grecji. O 18 proc. mniej kupowali w tym czasie Hiszpanii, o 15 - Portugalczycy. Włosi zanotowali w tym czasie 4-proc. spadek sprzedaży, a Irlandczycy - 2-proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-08-28 14:51:37

    do P. Nie średniowiecze , tylko wygoda i lenistwo. Po co mam się męczyc i przeliczać na litry czy kg. Poza tym nie zawsze łatwo dostrzec w ogóle cenę. Często cena jest niewidoczna. Wtedy produktu nie kupuję. Spotykam się często z brakiem cen w hipermarketach czy większych sklepach spozywczych . Poza tym przyzwyczajona jestem do wiekszych opakowań i rezygnuję z zakupu mniejszych opakowan.

  • P. 2013-08-28 14:16:00

    To znaczy, że ludzie już nie patrzą na cene/1l/1kg/itp.? Czizas średniowiecze jakieś..

  • A 2013-08-26 14:11:12

    Prawda ja dokładnie robię tak samo.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.