Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kondej Marketing: Biedronka i Tesco na czele, ale nawet liderzy mają swoje słabe punkty

Autor: Kondej Marketing/dlahandlu.pl 27 lutego 2013 09:52

Kondej Marketing: Biedronka i Tesco na czele, ale nawet liderzy mają swoje słabe punkty

W aktualnej edycji Rankingu nr 13 dwaj liderzy Biedronka i Tesco (hipermarkety) utrzymali swoje pozycje, jednakże grupa pościgowa jest coraz bliżej. Biedronka dokonuje przekształceń swoich sklepów, lecz przy tej okazji traci dotychczasową przewagę cenową. Dyskontem nie chce być, supermarketem nie będzie, więc pozostaje wydawanie milionów na przekonywanie klientów, że Biedronka jest najlepsza - czytamy w komentarzu do Rankingu Kondej Marketing.

Hipermarkety Tesco czeka długi proces całkowitej modernizacji, gdyż konsumenci przestają już prezentować bezwarunkowe uwielbienie dla wielkopowierzchniowych sklepów. W czasach, w których lojalni nie są nawet najbliżsi przyjaciele, Auchan posiada zadziwiająco duży odsetek wiernych i przywiązanych klientów. Wynika to nie tylko z najniższych obecnie cen na rynku, ale i z szerszej koncepcji łączenia hipermarketu z galerią handlową, z innymi sklepami (Leroy Merlin czy Decathlon) oraz z tanimi stacjami paliwowymi.

Lidl pnie się niezmiennie w górę od czasu, gdy sensowni marketingowcy zmienili reklamowe hasło i konsekwentnie zachęcają do zakupów bardziej wymagających klientów. Określenie „dyskont delikatesowy" brzmi zapewne dziwnie, ale formuła łączenia relatywnie niskich cen z akceptowalną jakością i delikatesowymi promocjami spotyka się z żywym odzewem ze strony polskich konsumentów. Z operatorów obecnych w pierwszej dziesiątce warto wymienić Netto, Intermarche oraz Piotra i Pawła. Są to zupełnie odmienne koncepty, lecz każdy z nich wykazuje wysoką dynamikę rozwojową. Netto w sposób mistrzowski łączy niskie ceny produktów markowych z rozszerzaniem linii marek własnych. Intermarché ma ofertę na tyle atrakcyjną (łącznie z produktami wytwarzanymi w sklepach), że coraz śmielej atakuje rynek większych miast. Piotr i Paweł umiejętnie uniknął przydania sobie łatki drogich „delikatesów", stąd jest odwiedzany przez większą grupę klientów, a nie tylko przez osoby z europejskimi ciągotkami.
W kategorii sklepów MSD (sklepów do 300 mkw. powierzchni) na czele nadal znajdują się Delikatesy Centrum. Podobnie jak wszystkie sieci należące do Grupy Eurocash, utraciły one jednak rozwojowy impet. Wynika to ze strategicznych dylematów związanych z zarządzaniem dużą ilością sieci (łącznie z przejętymi od Emperii), których sklepy często walczą po dwóch stronach ulicy o tych samych klientów.
Spośród podmiotów wykazujących największą dynamikę rozwoju, zadziwiać może obecność Marcpolu. Ta sieć, której wielu wróżyło upadek lub przejęcie, ma się coraz lepiej i tworzy nowe punkty handlowe. Delikatesy Alma uniknęły smutnego losu Bomi i potwierdzają, że na polskim rynku jest również miejsce na ofertę z wyższej półki jakościowej. Pod warunkiem, że ceny nie są z księżyca, a lokalizacje są w największych miastach.
Porównanie aktywności sieci detalicznych na polskim rynku jednoznacznie wskazuje na coraz większe zróżnicowanie w polskim handlu spożywczym. Nadal czynnikiem najważniejszym jest cena, lecz na rynku jest miejsce zarówno dla sklepów małych i dużych, dla różnych formatów i konceptów. Kryterium powodzenia stanowi dostosowanie oferty do ciągle zmieniających się oczekiwań polskich konsumentów, którzy od czasu do czasu wybierają się na większe zakupy, innym razem chcą je zrobić szybko, a potem szukają produktów wysokiej jakości. Najtrudniej jest z klientami, którzy chcą nabyć produkty najwyższej jakości w najniższych cenach. Ale z tym muszą radzić sobie handlowcy, którzy przekonują w swoich promocjach, że takie połączenie jest możliwe - napisano w komentrzu do Rankingu Kondej Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.