Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koniec pomyłek przy kasie. Tesco wprowadza elektroniczne etykiety w kolejnych sklepach

Autor: www.dlahandlu.pl 16 września 2013 12:51

Koniec pomyłek przy kasie. Tesco wprowadza elektroniczne etykiety w kolejnych sklepach

W kolejnych sklepach Tesco zaczynają pojawiać się elektroniczne etykiety cenowe. Jak informuje sieć, wkrótce dotychczasowe, papierowe "cenówki"zostaną zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze z cenami produktów. Elektroniczne etykiety cenowe ESEL („Electronic Shelf Edge Label") funkcjonują już w 90 sklepach, a ich łączna ilość w całej sieci Tesco przekracza... 1,3 miliona. Nowe oznaczenia zawierają informację o cenie produktu oraz jej przeliczenie na kilogram czy litr. Poza ceną, elektroniczne wyświetlacze opisują produkt jako „nowość" lub „promocję".

Piewsze wdrożenia były testowane w hipermarkecie w Nowym Sączu, Krakowie przy ul. Welickiej, supermarkecie w Kłaju i Zabierzowie niedaleko Krakowa. Od lipca nowe etykiety cenowe zaczęły pojawiać się stopniowo w kolejnych sklepach.

- Wiemy, że zmiana cen przy kasach to kwestia kilku sekund, ale wymiana oznaczeń cenowych wymaga przygotowań: wydruku, umieszczenia ich na listwie przy półce, a na końcu jeszcze sprawdzenia. A to wszystko wymaga czasu. Tymczasem w przypadku etykiet elektronicznych wszystkie zmiany zachodzą natychmiastowo. Klienci mają zatem pełną gwarancję, iż cena przy półce zawsze zgadza się z cenami przy kasie, a tym samym - na paragonie. Elektroniczne cenówki, podobnie jak ich klasyczne odpowiedniki, zawierają informację o cenie produktu oraz jego cenie w przeliczeniu na kilogram czy litr. Dzięki temu możemy łatwo porównać ceny podobnych artykułów o różnej wadze czy pojemności. Elektroniczne wyświetlacze prezentuję nie tylko cenę, ale i opisują produkt jako nowości, czy promocję - przekonuje Tesco.

Jak już pisaliśmy, koszt wdrożenia nowego rozwiązania to kilkadziesiąt milionów złotych

W systemie „ESEL" elektronika idzie w parze z ekologią. Dzięki elektronicznym wyświetlaczom w dużym stopniu zostaje ograniczona konieczność drukowania, a to oznacza mniejsze zużycie tonerów i, przede wszystkim, papieru.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • MaXciej 2013-09-22 23:42:14

    Ostatnio korzystam po prostu z mobilnej appki i skanuję sobie jak nie jestem pewny ceny. Kiedyś to było nie do pomyślenia, a teraz działa i się sprawdza (leroy, piotr i paweł, tesco).

  • Szymon 2013-09-17 15:58:48

    Teraz jak bedziesz chciał zrobić reklamację po odejsciu od kasy to ktoś szybko zmieni w sytemie cenę i nie bedzie dowodu do reklamacji

  • mw 2013-09-17 10:59:08

    Brawo Tesco - bo proszę mi wierzyć że niezgodności przy kasie w waszej sieci mam już dość. GRATULUJĘ prezesowi Tomaszewskiemu za prowadzenie firmy z postępem światowym.Miło było kiedyś pracować w tej firmie szkoda że się już skończyło.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.