Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koniunktura w handlu najgorsza od 10 lat

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2013 09:07

Koniunktura w handlu w II kwartale 2013 roku w stosunku do I kwartału 2013 roku poprawiła się. W ciągu kwartału wartość wskaźnika koniunktury zwiększyła się o 6,8 punktu i obecnie wynosi -3,0 punktu. Wskaźnik koniunktury w II kwartale jest jednak znacznie niższy w porównaniu do wartości sprzed roku (wyniosła ona bowiem +1,0) oraz do średniej dla tego okresu dla ostatnich dziesięciu lat (wynosi ona +3,9 punktu). Na uwagę zasługuje fakt, iż jest to najniższy wskaźnik koniunktury odnotowany dla tego okresu od 2000 roku - wynika z badania IRG SGH.

W ciągu kwartału zmniejszyło się saldo odpowiedzi na pytanie dotyczącej zmiany ogólnej sytuacji przedsiębiorstw handlowych i osiągnęło ono wartość -18,8 punktu. Ogólna sytuacja przedsiębiorstw handlowych została przez nie oceniona jako średnia i saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło -0,6 punktu. Na obecne saldo to złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 19,3 proc. badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 60,7 proc. ankietowanych za średnią, natomiast 19,9 proc. za słabą.
W II kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w następujących branżach: mebli i sprzętu oświetleniowego, drobnych artykułów metalowych, farb i szkła oraz wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych. Podobnie jak w poprzednim kwartale, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników, niedostateczny popyt oraz wysokość oprocentowania kredytów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.