Konkurencja Amazona wymusza na Walmarcie inwestycje w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl, za retaildetail.eu 20 października 2017 13:22

Amerykańska sieć Walmart zmniejszyła koszty o 27 milionów dolarów (23 miliony euro), dzięki kilku drobnym zmianom. Tylko dzięki zmianie rozmiaru plastikowych toreb koncern zaoszczędził 20 milionów dolarów – informuje serwis retaildetail.eu. Działania Walmarta to część planu cięcia kosztów, dzięki któremu firma może dalej inwestować w e-commerce i przemodelowanie sieci sklepów.

Sieć zamierza otwierać w USA mniej sklepów stacjonarnych, niż dotychczas. W 2019 roku liczba nowych otwarć będzie najniższa od 25 lat. 

W 2017 roku Walmart otworzy 111 sklepów, ale w 2018 roku już tylko 55. Plany na 2019 rok zakładają dalsze zmniejszenie liczby otwarć o 50 proc. Dla porównania, w latach 2015 i 2016 sieć otworzyła łącznie około 500 sklepów.

Spółka ponosi wysokie koszty inwestycji w dział e-commerce, jednak Walmart spodziewa się ich obniżenia w najbliższych kilku latach, głównie z tego względu, że największe inwestycje zostały już poczynione.

Działania Walmarta wymuszone są coraz silniejszą konkurencją ze strony Amazona, który powoli, ale zdecydowanie, wkracza na amerykański rynek spożywczy. Ten gigant e-commerce sfinalizował niedawno zakup sieci stacjonarnych sklepów Whole Foods.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.