Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Konkurencja centrów handlowych rośnie szybciej niż zamożność klientów

Autor: gfk, www.dlahandlu.pl 7 listopada 2016 17:30

Konkurencja centrów handlowych rośnie szybciej niż zamożność klientów fot. shutterstock

Analiza danych z ostatnich 5 lat pokazuje, że konkurencja centrów handlowych rośnie szybciej niż zamożność konsumentów - podaje Gfk Polonia. Nasycenie powierzchnią handlową na koniec 2016 roku wyniesie 297,5 m. kw. na 1000 mieszkańców, co oznacza wzrost o 20% w ciągu ostatnich 5 lat. W tym czasie siła nabywcza (całkowita wartość towarów i usług, jakie ludność może nabyć w ciągu roku) wzrosła o 11% do poziomu ponad 1 mld zł.

Wraz ze wzrostem nasycenia powierzchnią handlową zmniejszyła się wartość siły nabywczej przypadającej na m kw. powierzchni handlowej w centrach handlowych. Na koniec roku wyniesie 88,1 tys. zł (spadek o 7%) w skali całej Polski.

Siła nabywcza przypadająca na oferowaną powierzchnię to jeden z parametrów pozwalających na ocenę konkurencyjności rynku w relacji do jego zamożności. 

Gfk obserwuje znaczne różnice w dynamice zmian w poszczególnych największych aglomeracjach:

- Największy wzrost nasycenia pow. handlową nastąpił w aglomeracji poznańskiej, głównie dzięki otwarciu dwóch dużych centrów handlowych: City Center oraz Posnania (razem 158 tys. m kw.), przyczyniając się do spadku siły nabywczej przypadającej na 1 m kw. o 15% do poziomu niemal 38 tys. zł.
- Jedynie w aglomeracji warszawskiej nastąpił widoczny wzrost siły nabywczej na m kw. (o 13% do wartości 70 tys. zł), wynikający naturalnie z braku większych inwestycji. Otwarcie Hali Koszyki oraz rozbudowa Promenady zmieniły relację zamożności do powierzchni o 2 p.p.

Rosnąca podaż powierzchni w centrach handlowych przy wolniej rosnącej zamożności ich klientów, to w konsekwencji wyzwanie dla wynajmu i marketingu centrów handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.