Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla branży handlowej

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2015 14:13

Polskie społeczeństwo się starzeje. Z jednej strony rośnie liczba dojrzałych klientów przyzwyczajonych do tradycyjnego robienia zakupów w sklepach stacjonarnych czy bazarach. Z drugiej strony pokolenie ludzi młodych jest bardzo „zwirtualizowane”. W konsekwencji rosną różnice między tymi dwoma grupami konsumentów w zakresie zwyczajów zakupowych. Jakie może mieć to konsekwencje - analizuje Paweł Bombola, manager w warszawskim biurze Simon - Kucher & Partners.

Wyobraźmy sobie, że co raz mniej osób robi zakupy w dużych sklepach, a jednocześnie ceny w tych sklepach rosną na skutek zmian podatkowych i znikającej ekonomii skali. Co to oznacza dla dojrzałego konsumenta? Wzrost cen, który może być trudny do „przełknięcia” ze względu na ograniczenia dochodowe. Już dziś sieci handlowe powinny się zastanowić, w jaki sposób zareagować w takiej sytuacji i co zrobić, aby zainteresować zakupami u siebie „wirtualnych” klientów?

Zmiany społeczne to również zmiana sposobu życia i potrzeb konsumpcyjnych. 20 lat temu standardem był obiad spożywany w domu. Obecnie, szczególnie w dużych miastach, coraz chętniej ludzie jedzą „na mieście”, często w pędzie. Co to oznacza? Wzrost znaczenia dostawców oferujących „szybkie jedzenie”. Współczesny konsument chce zjeść, szybko, zdrowo i tanio. Czy Twój dział handlowy jest gotowy, aby sprostać takim wymaganiom? Jeszcze do niedawna nikt nie myślał o sprzedaży żywności na szeroką skalę w Internecie. Obecnie pojawiają się start-upy, które oferują nie tylko świeżą żywność, ale świeżą żywność przygotowywaną według tradycyjnych receptur (ręcznie) lub żywność z najdalszych zakątków świata.

Jest zatem o czym myśleć. Granice, które wydawały się trwałe szybko znikają. Ponownie widzimy połączone wspólne działanie zmian technologicznych oraz zachodzących zmian społecznych. Sieci handlowe stają w obliczu kolejnych wyzwań - zauważa Paweł Bombola.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.