Konsumenci z Europy Zachodniej wydali w ubiegłym roku 4,3 mld euro na produkty FMCG

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 3 kwietnia 2017 09:27

Konsumenci z Europy Zachodniej w 2016 r. wydali 4,3 mld euro na produkty FMCG w kanale sprzedaży detalicznej, co oznacza wzrost o 0,9% w porównaniu z rokiem 2015 - wynika z danych Nielsen.

Dane odnoszą się do dziewięciu największych rynków (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Belgia, Holandia, Austria i Portugalia).

Kategoria pakowanych świeżych produktów spożywczych rosła kosztem produktów sprzedawanych luzem. Natomiast zwiększone spożycie napojów alkoholowych jest głównie związane ze spadkiem cen.

Żywność świeża odpowiadała za 38% łącznego wzrostu (1,6 mld euro), wyroby cukiernicze i przekąski odpowiadały za 23% (990 mln euro), a napoje alkoholowe za 20% (849 mln euro). Te same kategorie stanowią jedynie 80% wzrostu wydatków na żywność w 2016 r.

Dane Nielsena pokazują też, że 9 głównych koncernów przemysłu spożywczego odnotowało spadek wydatków konsumenckich o 430 milionów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.