Konsumenci z Polski skarżą się na brytyjskie firmy

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2017 11:00

W 2016 r. z siecią Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) skontaktowało się 91 367 konsumentów, to 19% wzrost w stosunku do roku 2015. Zdecydowana większość zgłaszanych problemów, bo aż 75% dotyczyło umów zawieranych przez internet.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK), będące częścią ECC-Net w 2016 r. odnotowało wzrost podobnie jak cała sieć. W ubiegłym roku otrzymało prawie dwa razy więcej skarg niż w 2015 r.

– Wzrost ilości osób zgłaszających się do ECK, który się utrzymuje rok rocznie, tłumaczyć można wieloma czynnikami. Wskazujemy przede wszystkim na systematyczny rozwój e-commerce, zwiększenie mobilności polskich konsumentów, którzy częściej podróżują po Europie, ale też lepsze rozeznanie co do swoich praw – komentuje wyniki Piotr Stańczak, dyrektor ECK. 

W roku 2016 wśród polskich konsumentów dominowały reklamacje na brytyjskich przedsiębiorców. Duża część tych skarg dotyczyła zakupu obuwia.

Wśród konsumentów, którzy skarżą polskich przedsiębiorców zdecydowanie przodowały Finlandia oraz Wielka Brytania. Skargi fińskich konsumentów w dużej mierze dotyczyły zakupu suplementów diety. Żaden Islandczyk, Portugalczyk ani Maltańczyk nie skarżył się w 2016 r. na polskiego przedsiębiorcę.

Aż 75 % skarg, które trafiły w 2016 r. do sieci ECC-Net dotyczyło problemów z umowami zawieranymi przez internet (sprzedaż towarów i usług). Zdecydowanie najwięcej skarg, wpłynęło na usługi z sektora transportowego.



 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,44

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.