Konsument i handel w cyfrowym otoczeniu (pełna relacja z VIII FRSiH)

Autor: www.dlahandlu.pl 9 listopada 2015 12:32

O tym jak podnieść poziom obsługi klienta, co zrobić aby zdobyć jego zaufanie i jak
odpowiedzieć na oczekiwania zakupowe pokolenia Z rozmawiali uczestnicy panelu “Smart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu”.

Rewolucja mobilna w Polsce będzie postępować. Obecnie czas spędzany przez konsumentów w kanale mobilnym wynosi niecałe dwie godziny, a za pięć lat będzie wynosił dwa razy tyle. Liczba smartfonów również znacznie wzrośnie - w 2020 roku ma wyniesie prawie 40 mln.
Z badań firmy Boston Consulting Group wynika, że wkrótce większość konsumentów będzie oczekiwała w pełni mobilnego dostępu do sklepów i punktów usługowych.
- Obecnie około 1/3 konsumentów przed dokonaniem zakupów sprawdza dane w internecie. Dla 1/3 klientów telefon jest ważnym kanałem w procesie zakupowym, ale mały odsetek konsumentów kończy zakupy przez telefon. 90 proc. robiących zakupy za pomocą smartfonu używa go tylko do aktywności przedzakupowej. Jedno jest pewne - klienci on-line, ale i off-line stają się coraz bardziej wymagający – podkreślił Roman Pałac, dyrektor w zespole retail, Boston Consulting Group. Panelista podał przykład meksykańskiej aplikacji zakupowej „Mercury” sieci Walmart, która aby odpowiedzieć na rosnące oczekiwania klientów połączyła w sobie elementy Facebooka i Ubera. Jej użytkownicy sami mogą sobie wybrać dostawcę zakupów, mogą się z nim bezpośrednio kontaktować, domawiać produkty oraz zamawiać towary na podstawie zdjęć.

 Zebrani na panelu eksperci twierdzą, że sprzedawcy muszą zrozumieć swojego klienta i przewidzieć, jakie będzie miał oczekiwania w przyszłości. Pewne jest, że będzie chciał robić zakupy jeszcze szybciej, ale cena zawsze będzie odgrywała istotną rolę.
Zdaniem Sebastiana Starzyńskiego, prezesa ABR Sesta, na rynku zawsze będą smart shopperzy poszukujący najniższej ceny, ale będą robić zakupy jeszcze inteligentniej. Umożliwią to np. aplikacje bazujące na kodach kreskowych, które sprawdzą czy dany produkt jest zdrowy i jaki ma skład. Popularne będą również zakupy dokonywane przy pomocy inteligentnych asystentów, którzy podpowiedzą nam jakie produkty mogą nas zainteresować, a na jakie nie warto tracić czasu.
Panelista odniósł się również do kwestii rentowności handlu internetowego, która jak twierdzi branża jest bardzo niska.
- Kanał internetowy jest innowacyjny przez jakiś czas. Natomiast niektóre kategorie przekroczyły już próg rentowności. Na pewno sytuacja w handlu żywnością jest trudniejsza, niż np. w handlu odzieżą czy obuwiem, gdzie kanał internetowy jest znacznie bardziej rozpowszechniony– podkreślił Sebastian Starzyński.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.