Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kontrowersje wokół reklamy Gang Świeżaków Biedronki. Prawnicy Lidla przyjrzą się sprawie

Autor: Wp.pl 13 września 2016 12:54

Kontrowersje wokół reklamy Gang Świeżaków Biedronki. Prawnicy Lidla przyjrzą się  sprawie fot./gangswiezakow.biedronka.pl

Najnowszą akcję lojalnościową Biedronki Gang Świeżaków rok wcześniej przeprowadził Lidl w Portugalii - ustaliła Wirtualna Polska. Biedronka odpowiada, że od nikogo pomysłu nie ściągnęła, a jedynie kupiła ten sam koncept marketingowy, co konkurent. Lidl poprosił prawników o przyjrzenie się sprawie.

Pod koniec sierpnia Biedronka wystartowała z akcją Gang Świeżaków, w ramach której otrzymać można pluszaka w kształcie owocu czy warzywa. Wystarczy zebrać odpowiednią liczbę naklejek. W telewizyjnej reklamie można usłyszeć, że "kolekcja Gangu Świeżaków tylko w Biedronce".

Jednak, jak pisze Wp.pl, dwa lata temu portugalski oddział Lidla zorganizował akcję o tej samej nazwie. Wersja portugalska to "Gang dos Frescos". 

Przeczytaj także:

Maskotki rozdawane przez Lidla wyglądają niemal identyczne jak te, które obecnie można kupić w Biedronce. Reklamy też są bardzo podobne, właściwie zmienia się jedynie sceneria - kuchnię z reklam Lidla zastępuje szkolna stołówka.

Jak podaje Wp.pl, to nie koniec podobieństw. Aby dostać znaczki potrzebne do otrzymania portugalskiego „Frescos”, trzeba było wydać 10 euro (ok. 43 zł). W Biedronce minimalna kwota transakcji niezbędna, by dostać punkt, to 40 zł.

Więcej na finanse.wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • śliwka sabina 2016-11-18 17:12:19

    Moim zdaniem to dobry pomysł bo zachęca dzieci do jedzenia owoców i warzyw

  • Ewela 2016-10-01 08:32:30

    w Pl te 40zl za znaczek to za dużo. ta akacja jest straszna bo mój 30-latek bardzo chce pluszowego pomidorka a sam kosztuje 49zł... wymierzona jest w najmłodszych kilkulatków. żeby zdobyć 1 pluszaka trzeba ostawić w biedronce majątek a komplecie pluszaków nawet nie myślę. ja pomidorka małemu uszyję w domu:)

  • Ojo 2016-09-14 12:08:07

    W Polsce też już była taka akcja - w sieci "Piotr i Paweł"

    3 lata temu !



    Marketing Lidla myśli że jest pionierem każdego typu akcji ...ha ha

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.