Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kosmetyki w internecie tańsze o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2016 09:48

Portal Alleceny.pl podsumował zachowania konsumentów w oparciu o zakupy produktów kosmetycznych w online. - Kosmetyki są drugą, co do popularności kategorią produktów najchętniej poszukiwanych na naszym portalu – informuje Adam Rzepkowski z portalu Alleceny.pl. - Z naszych analiz wynika, że oferty sklepów internetowych są mocno konkurencyjne z uwagi na ceny oraz na ilość produktów, dostępnych w asortymencie. Rośnie także ilość sklepów online oferujących produkty kosmetyczne z kategorii „Eko”, obserwujemy również systematyczne poszerzanie tej oferty w sklepach obecnych na portalu.

W sklepach internetowych znaleźć możemy znacznie szerszą ofertę kosmetyków,
niż w sklepach stacjonarnych. Różnice w cenach w ofercie online i sklepów stacjonarnych sięgają nawet 30 proc. Z analizy Alleceny wynika, iż szczególnie panie upodobały sobie taki sposób robienia zakupów. Coraz więcej naturalnych i ekologicznych produktów znaleźć możemy online. To właśnie te kosmetyki cieszą się największym zainteresowaniem kupujących w internecie.

Nie ulega wątpliwości, iż w drogeriach internetowych oferta jest znacznie bogatsza i bardziej zróżnicowana. Dla przykładu www.perfectfresh.com oferuje blisko 10 000 produktów, Tesco.pl ma ich natomiast niespełna 2 500.

Wśród konsumentów szukających ofert na kosmetyki na portalu Alleceny dominują dwie grupy: kupujący produkty ekologiczne oraz „tradycjonaliści” dla których najistotniejsza jest cena. Najczęściej szukamy w sieci ofert na szampony, odżywki i maski do włosów, dezodoranty i… pasty do zębów. Z analizy portalu Alleceny.pl wynika, iż popularnością cieszą się zarówno mało znane, niereklamowane powszechnie produkty (jak np.: nowej marki Urtekram, dostępnej aktualnie w większości drogerii internetowych), jak również używany od pokoleń w większości domów krem Nivea, który jest dostępny we wszystkich sklepach z kosmetykami w ofercie.

Wśród osób, najbardziej zainteresowanych zakupami produktów kosmetycznych w internecie są konsumenci w wieku 25-34 lat. To grupa wiekowa, która w wielu przypadkach rozpoczęła już pracę, być może złożyła rodziny i docenia możliwość zaoszczędzenia nawet kilkunastu proc., którą to możliwość niewątpliwie dają zakupy w sieci. Drugą grupą w tym zestawieniu są osoby w wieku od 18 do 24 lat, dla których zakupy w sieci są czymś powszechnym, a ponadto stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. 

3 na 4 klientów drogerii internetowych to kobiety. Panie poświęcają dużo czasu na szukanie nie tylko samych kosmetyków, ale i porad kosmetycznych czy opinii o produktach. Często decydują się na zakup produktów ekologicznych, trudno dostępnych w drogeriach stacjonarnych. Większa niechęć Panów do zakupu kosmetyków online może wynikać przede wszystkim z przyzwyczajenia. Bardzo często mężczyźni przez długi czas używają jednej konkretnej pasty do włosów bądź żelu pod prysznic, którą można nabyć w sklepie w okolicy i nie czują potrzeby zmian.

Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn preferencje zakupowe ze względu na wiek układają się podobnie. Najczęściej po kosmetyki z internetu sięgają panie i panowie w wieku od 18 do 35 lat. Warto jednak zaznaczyć, że kobiety zdecydowanie wcześniej zaczynają szukać kosmetyków w internecie. Natomiast mężczyźni w wieku 35-44 zdecydowanie chętniej niż panie decydują się na takie zakupy online. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2016-05-17 12:42:02

    Ja stosuje naturalne surowce marki Calaya. Sama sobie robię kosmetyki z ich przepisów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.