Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 249 do 275 zł w zależności od sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 17 lipca 2013 14:54

Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 249 do 275 zł w zależności od sieci

Lipcowy monitoring cen dlahandlu.pl wykazał spore obniżki w dyskontach. Sieci śladem hipermarketów w okresie wojny cenowej zastosowały politykę okresowych promocji. Wszystkie badane przez nas sklepy zaoferowały np. taką samą promocyjną cenę cukru - 2,99 zł. Różnica pomiędzy dyskontami pozostała na podobnym poziomie jak miesiąc temu i wynosi ok. 26 zł przy zakupie 50 produktów z Koszyka.

A oto szczegółowe wyniki lipcowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

Biedronka oraz Lidl zapropnowały koszyk 50 produktów w niemal identycznej cenie. Zakupy w sieci Biedronka zrobimy za 249,62 zł (ponad 20 zł taniej, niż miesiąc temu). Sklep obniżył cenę jaj, cukru, bananów oraz pomidorów.
W lipcu sieć Lidl zaoferowała koszyk w cenie 249,37 zł w Lublinie do 250,01 zł w Warszawie, Bydgoszczy, na Śląsku oraz we Wrocławiu (ok. 1,5 zł taniej, niż miesiąc temu). Sklep obniżył cenę cukru i cytryn.
Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie 254,78 zł, podobnie jak przed miesiącem. Natomiast w sieci Aldi zrobimy zakupy 50 wybranych przez nas produktów za 275,22 zł (ok. 3 zł drożej, niż miesiąc temu). Należy jednak zaznaczyć, że Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miał przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 12 lipca 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.