Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 250 do 272 zł w zależności od sieci

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2013 10:41

Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 250 do 272 zł w zależności od sieci

Majowy monitoring cen dlahandlu.pl przynosi kolejne informacje o rozwarstawianiu polityki cenowej sieci dyskontowych. O ile w marcu różnice między czterema badanymi sieciami handlowymi wahały się w graniach 5-7 zł przy zakupach za ok. 250 zł, to w kwietniu było to już ok. 15 zł a średnia cena Koszyka skoczyła do 260 zł. W maju rozwarstwienie wzrosło do 22 zł, a średnio Koszyk 50 produktów w dyskontach kosztuje nadal ok. 260 zł.

A oto szczegółowe wyniki majowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W maju Lidl zaproponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie 249,86 zł we wszystkich lokalizacjach. Miesiąc temu ceny w sklepach z szyldem Lidla wahały się od 252,86 zł w Poznaniu do 254,96 zł w większości lokalizacji. Wpływ miała na to m.in. obniżka cen proszku do prania, pomidorów i polędwicy. W tym samym czasie podrożały owoce cytrusowe i kurczak oraz masło. 

Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie od 257,80 zł do 258 zł. Miesiąc wcześniej ceny w tej sieci wahały się od 254,92 w Poznaniu do 255,06 zł w pozostałych miastach. Podwyżka to głównie skutek wyższej ceny jabłek i papryki oraz masła. 

W połowie maja w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 272,67 zł w porównaniu z 263,52 zł miesiąc wczesniej. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 9 zł przy zakupie 50 produktów w porównaniu z kwietniem br. W sieci Biedronka na wyższe ceny złożyły się minimalne podwyżki większości badanych przez nas produktów. Na przestrzeni ostatniego miesiąc od kilku do kilkudziesięciu groszy podrożały kajzerki, chleb, piwo Żywiec w puszce, herbata Lipton 75t, dżem Owocowa Rapsodia, masło extra, olej Kujawski, ketchup Pudliszki, woda niegazowana Żywiec, mąka pszenna 1 kg, sól 1kg a także owoce cytrusowe i warzywa. Stabilne pozostały ceny chemii gospodarczej. Potaniał natomiast pakowany ser gouda.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 270,47 zł, czyli o 4 zł drożej niż w kwietniu i o 11 zł drożej niż w marcu. W Aldim droższe były cytryny i ziemniaki, ale tańsze pomidory. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 17 maja 2013 roku
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.