Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Ani wiosna ani Wielkanoc za pasem nie rozmroziły cen w dyskontach. Płacimy tyle, ile miesiąc temu

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2014 13:13

Koszyk cen: Ani wiosna ani Wielkanoc za pasem nie rozmroziły cen w dyskontach. Płacimy tyle, ile miesiąc temu

Czterej główni konkurenci Aldi, Biedronka, Lidl i Netto kolejny miesiąc z rzędu dokładnie patrzą sobie na półki i stosują bardzo zbliżone poziomy cen - ok. 270 zł za 50 podstawowych poduktów. Są one jednocześnie prawie takie same jak w lutym i nieznacznie wyższe niż w styczniu, co oznacza, że wpływ takich zjawisk, jak wiosna czy zbliżającą się Wielkanoc, nie odbija się na polityce cenowej dyskontów. Monitoringi z ostatnich miesięcy pokazują, że choć dyskonty w każdym tygodniu proponują promocyjne ceny na wybrane towary, to ogólna kwota płacona za 50 podstwowych towarów FMCG i tak nie ulega zmianie.

A oto całościowe zestawienie cen w dyskontach z dnia 21 marca 2014 roku:
Za 50 produktów w sieci Netto płaciliśmy od 266,75 do 267,34 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa, czyli o ok. 2 zł mniej niż miesiąc temu. Nieznacznie niższa cena to wynik promocyjnej ceny schabu. Jednocześnie wyższe ceny obowiązywały na cytryny i pieczarki. 

W Biedronce w ostatnim tygodniu można było kupić 50 produktów za 269,05 zł w porównaniu z 270,01 zł w lutym. Obniżka o 1 zł to wynik głównie niższej ceny herbaty Lipton, sprzedawanej w opakowaniu 20 proc. gratis. Droższa była natomiast woda, śmietana i banany. Tańsze zaś pomarańcze.

Lidl w marcu przedstawił ofertę cenową na poziomie 269,81 zł w porównaniu z 269,69 zł miesiąc temu. W porównaniu z ostatnim miesiącem droższe były banany, ale tańsze jabłka, więc w sumie cena okazała się niemal identyczna. 

Z kolei w sieci Aldi 50 produktów kosztuje obecnie od 269,91 zł do 270,10 zł w porównaniu z wydatkami na poziomie 270,95 zł - 271,97 zł w lutym. Tutaj droższe były banany, a nieznacznie tańsze pieczarki i papryka. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Aldi uzupełnił swój asortyment m.in. o czekoladę Wedel, płatki Nestle, ketchup Pudliszki, pastę Colgate i proszek Vizir, a także olej Kujawski i parówki Berlinki. Pozwala to na lepsze porównywanie cen w dyskontach, które mają na półkach mają coraz bardziej tożsamy asortyment. 

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w Trójmieście zaproponowała zakupy 50 produktów w cenie 276,50 zł w porównaniu z 282,93 zł miesiąc temu. Jest to obnizka o 6,5 zł względem poprzedniego miesiąca. Od konkurentów różni Czerwoną Torebkę nadal ok. 6,5 zł, co jest głównie wynikiem innej strategii tej sieci. W Czerwonej Torebce z założenia nie ma produktów świeżych: warzyw, owoców, mięsa, pieczywa. To powoduje, że ceny te w Koszyku dlahandlu.pl uzupełniane są średnimi cenami rynkowymi.

A oto wyszczególnienie niektórych cen w Dyskoncie Czerwona Torebka: herbata Lipton 100 sztuk z przeliczenia 88 sztuk - 15,10 zł (konkurenci 12,54 zł - 14,99 zł); jaja 10 sztuk 2,89 zł (konkurenci 3,59 zł - 3,79 zł); olej Kujawski 5,99 zł (konkurenci 5,99 zł - 6,35 zł); płatki Nestle 2,99 zł (konkurenci 3,45 zł - 3,69 zł), Domestos 6,99 zł (konkurenci 5,99 zł).

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu.

Badanie przeprowadzono w weekend 21-23 marca 2014 roku w 8 wskazanych miastach w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.