Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Cięcie cen wchodzi na stałe do arsenału środków promocyjnych w dyskontach

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2013 12:51

Koszyk cen: Cięcie cen wchodzi na stałe do arsenału środków promocyjnych w dyskontach

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl akcje cięcia cen na stałe wkroczyły do arsenału środków promocyjnych sieci dyskontowych. W tym miesiącu najbardziej wykorzystuje to narzędzie sieć Lidl, w której ceny względem niezapowiedzianego badania w Trójmieście, przeprowadzonego 2 tygodnie temu, spadły o blisko 27 zł. W sieci Biedronka, która prowadzi akcję "Ceny do wzięcia", różnica cen między badaniem zapowiedzianym a niezapowiedzianym wyniosła tylko 6 zł. Podobnie jak w sieci Netto, gdzie różnica wyniosła ok. 7 zł. Sieć Aldi, która nie ma swojego sklepu w Trójmieście nie była uwzględniona w badaniu niezapowiedzianym, jednak miesiąc do miesiąca zachowała stabilny poziom cen.

11 października w Lidlu można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie 252 zł we wszystkich monitorowanych miastach. To o 1 zł taniej niż miesiąc temu. Jednak w czasie niezapowiedzianego badania cen dwa tygodnie temu w Trójmieście w sieci Lidl zanotowaliśmy ceny na poziomie 278,63 zł. W tym tygodniu promocją objęty był ketchup Pudliszki, musztarda Kamis, makaron Combino, filety śledziowe Nautica, kiełbasa podwawelska Baroni, wędliny Pikok, pasta do zębów Colgate, płyn Domestos. Tańsze są także owoce. W ramach ogólnopolskiej promocji Lidl obniżył też cenę jabłek. Droższe zaś są warzywa: pomidory i papryka. Na przestrzeni miesiąca w Lidlu podrożało masło i margaryna Rama.

11 paździenika za te same zakupy  w Netto płaciliśmy 262,18 zł we wszystkich badanych miastach względem 254, 81 zł miesiąc wcześniej, W czasie niezapowiedzianego badania 2 tygodnie temu w Trójmieście cena w sklepie Netto była nieznacznie wyższa niż obecnie (269,95 zł). W tym tygodniu obowiązywała promocyjna cena płatków Nestle i kiełbasy podwawelskiej. Tańsze niż 2 tygodnie temy były także jaja. W ostatnim miesiącu w Netto podrożały warzywa sezonowe i masło. Na półkach sklepów Netto pojawił się ostatnio dżem Łowicz, który dołączył do badanych produktów, zamiast marki własnej.

Sieć Biedronka 11 października zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie 263,37 zł we wszystkich miastach względem 254,23 zł miesiąc wcześniej. Jednak 2 tygodnie temu w czasie badania niezapowiedzianego w Biedronce w Trójmieście zanotowaliśmy cenę tylko o 6 zł wyższą niż obecnie (269,89 zł). Obecnie tańsza jest czekolada Wedel, woda Żywiec, parówki Berlinki, szampon Timotei i Domestos. W tym czasie podrożały papryka i pomidory. W ramach ogólnopolskiej promocji komunikowana była obniżka cen jabłek i polędwicy sopockiej. 

Natomiast w sieci Aldi 11 października za zakupy 50 wybranych przez nas produktów trzeba było zapłacić 267,02 zł czyli podobnie jak miesiąc temu w Bydgoszczy. Sklep nie był badany 2 tygodnie temu w ramach niezapowiedzianego badania w Trójmieście, gdyż nie ma tam swojej placówki.  Asortyment w Aldim utrzymuje raczej stałe ceny. Nowością dla sieci Aldi jest jednak zwiększanie pólki z produktami markowymi. Ostatnio w ofercie pojawiła się min. pasta do zębów Colgate, a także piwo Zywiec, czy proszek Vizir. W ostatnim tygodniu prowadzona była ogólnopolska akcja promocyjna bananów, mąki i proszku Vizir. Na przestrzeni miesiąca w Aldim, podobnie jak w innych dyskontach, wzrosły ceny warzyw sezonowych.

Badanie zostało przeprowadzone 11 października 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

aka

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.