Koszyk cen dlahandlu.pl: Dyskonty zmieniają politykę i sięgają po promocje

Autor: dlahandlu.pl 21 sierpnia 2013 11:05

Koszyk cen dlahandlu.pl: Dyskonty zmieniają politykę i sięgają po promocje

Przez wiele lat głównym hasłem dyskontów były niskie ceny na stałe. Czołowi gracze na rynku twierdzili, że zapewniają klientom tanią ofertę, która w odróżnieniu od supermarketów czy hipermarketów, gdzie można trafić jedynie na czasowe promocje, jest tak skonstruowana, że gwarantuje stale niski poziom cen. Od kilku miesięcy jesteśmy jednak świadkami, że również sieci dyskontowe skusiły się i do wachalarza swoich działań wprowadziły promocyjne ceny na stały asortyment produktów.

16 sierpnia w Lidlu można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie od 248,66 zł na Górnym Śląsku do 249,76 zł w większości badanych miast. W lipcu w Lidlu obowiązywały ceny na poziomie 249,62 zł. Badanie redakcyjne wykonane 2 sieprnia w Warszawie wskazało, że ceny w Lidlu sięgnęły 274,96 zł za ten sam zestaw produktów. W obecnym tygodniu w Lidlu obowiązywała promocja cenowa na margarynę Rama, herbatę Lipton, musztardę Kamis, matjasy w oleju, polędwicę i szynkę w plastrach oraz kiełbasę podwawelską. Promocją zostały objęte także pomidory, i środki higieniczne płyn Pur, Domestos i pasta do zębów Colgate.

W połowie sierpnia za podobne zakupy w Netto płaciliśmy od 251,07 zł w Poznaniu do 251,35 zł w pozostałych miastach. W lipcu Netto proponowało zakupy 50 produktów w cenie 254,78 zł. W tej sieci w połowie sierpnia obowiązywała promocja na jogurt Jogobella, kiełbasę podawelską. 2 sierpnia badanie redakcyjne w sklepie Netto w Warszawie nie było możliwe, gdyż sieć nie ma tu jeszcze swojej placówki.

Sieć Biedronka 16 sierpnia zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie 263,10 zł we wszystkich miastach. Dla porównania miesiąc wcześniej sieć przedstawiła ofertę 249,62 zł, czyli o 13 zł tańszą niż obecnie. Badanie redakcyjne z 2 siepnia 2013 roku w Warszawie wskazało na poziom 270,92 zł. W porównaniu z tym badaniem obecnie obowiązywała promocja cenowa na herbatę Lipton. Promocją cenową - 25 proc. objęte były także wszystkie proszki do prania obecne na półkach sklepów.

Natomiast w sieci Aldi w połowie sierpnia zakupy 50 wybranych przez nas produktów kosztowały od 267,61 zł w Bydgoszczy do 267,89 zł w pozostałych miastach. Miesiąc temu sieć proponowała zakupy w cenie 275,22 zł. W sieci Aldi 2 sierpnia także nie byliśmy w stanie przeprowadzić badania redakcyjnego ze względu na brak sklepu tej sieci w Warszawie. Jednak w Aldi z miesiąca na miesiąc obserujemy niewielkie ruchy cenowe. W sezonie tanieją warzywa i owoce. Reszta asortymentu utrzymuje stałe ceny. Nowością dla sieci Aldi jest jednak zwiększanie asortymentu produktów markowych. Firma która szczyciła się 90 proc. udziałem marek własnych w ofercie na przestrzeni ostatnich miesięcy wpuściła na półki m.in. pieluszki Pampers, kaszki Nestle, szampony Johnson&Johnson i dania dla dzieci Bobovita.

Badanie zostało przeprowadzone 16 sierpnia 2013 roku.
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b. prac sieci spec. HACCP 2013-08-21 20:04:00

    Krew mnie zalewa jak słyszę że dyskonty,markety i hurtownie " sięgają"po promocje,obniżki i inne cuda w sprawie tanich cen ku zadowoleniu klienta????

    Przecież te promocje itd to skaranie boskie,koszty własne i dobroczynność wymuszona PRODUCENTÓW,POŚREDNIKÓW I DOSTAWCÓW. To że markety, dyskonty oferują tanie towary-artykuły to nie ich zasługa oni na tym nie stracili ani grosza to!!! To dostarczyli producenci i oni ponieśli koszty a zyskami podzielili się z sprzedającym-marketem.

    Te promocje, tniemy koszty,łap okazję to zorganizowane akcje marketów za które płacą producenci..............

    Jak czytasz "dzisiaj w Biedronce,Lidlu, Cerfour itd łopatka w cenie 9,99 TO NIE U NICH JEST ŁOPATKA PO 9,99 TYLKO U PRODUCENTA a oni jedynie ją po takiej cenie podają klientowi!!!!!!!!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.