Koszyk cen dlahandlu.pl: Nowalijki podbijają ceny w dyskontach o kilka złotych

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2013 13:26

Koszyk cen dlahandlu.pl: Nowalijki podbijają ceny w dyskontach o kilka złotych

Jak wynika z monitoringu cen dlahandlu.pl sieci dyskontowe miesiąc do miesiąca starają się trzymać bardzo zbliżony poziom cen na większość oferty, dostępnej w sklepach. Różnice są pochodną zmian, tak wrażliwych cenowo produktów, jak owoce i warzywa sezonowe - w marcu jest to papryka. Jednocześnie przygotowując się do okresu zakupów świątecznych dyskonty zaproponowały znacznie niższe ceny na schab wieprzowy czy jak w przypadku sieci Aldi - hit wielkanocnych koszyków - jaja. Jednocześnie różnica między poszczególnymi szyldami utrzymuje się na bardzo zbliżonym poziomie i oscyluje w granicach 7 zł przy zakupie 50 produktów za ok. 250 zł.

A oto szczegółowe wyniki marcowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W marcu sieć Netto zaproponowała ceny 50 produktów w cenie od 255,23 zł w większości miast do 255,45 zł na Górnym Śląsku - czyli na niemal identycznym poziomie jak w lutym, gdy zakupy kosztowały tu 254,63zł - 255,03 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. W tej sieci na przestrzeni miesiąca podrożały pieczarki, papryka, ale w tym samym czasie potaniał schab bez kości (o 4 zł).

W ubiegły piątek sieć Lidl zaproponowała zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 256,44 zł w Trójmieście do 257,64 zł w większości badanych miast. Jest to wzrost cen o ok. 6 zł w porównaniu z monitoringiem z lutego br. Podwyżką jest pochodną drożejących pomidorów o ok. 2 zł mdm i papryki o ok. 4 zł mdm. Reszta cen produktów pozostaje na stabilnym poziomie.

W połowie marca w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 259,33 zł we wszystkich miastach, czyli o 3 zł drożej niż w lutym 2013 roku. Jednocześnie jest to powrót do cen ze stycznia, notowanych w sklepach Biedronki. Na przestrzeni ostatniego miesiąca podrożał kurczak, ale znacznie potaniał schab (o 6 zł), potaniały pieczarki, ale w tym samym czasie podrożała papryka (o 4 zł).

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 262,74 zł, czyli o 9 zł drożej niż w lutym i o 4 zł drozej niż w połowie stycznia. Choć w Aldim w marcu tańszy był ser gouda i obowiązywała promocja na jaja, jednak  znacznie droższa papryka (o ponad 6 zł) podbiła cenę o 9 zł. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci. Badanie zostało przeprowadzone 15 marca 2013 roku.

W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.