Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen dlahandlu.pl: Trzy szyldy franczyzowe walczą o klientów osiedli

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2014 14:34

Koszyk cen dlahandlu.pl: Trzy szyldy franczyzowe walczą o klientów osiedli

W ramach Koszyka cen dlahandlu,pl zdecydowaliśmy się zmienić listę badanych sklepów. Od 2014 roku w ramach formatu sklepów osiedlowych monitorujemy ceny jedynie w sieciach franczyzowych: Carrefour Express (Grupa Carrefour), Freshamarket (Żabka Polska) oraz Lewiatan (Eurocash). Takie zestawienie to odpowiedź na zmianę trendów rynkowych, które pokazują, że sieci franczyzowe rosną w siłę i starają się odpowiedzieć na potrzebę konsumentów, którzy chcą robić zakupy blisko domu, "tuż za rogiem".

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszykaw połowie stycznia płacimy od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie. W połowie grudnia takie zakupy kosztowały w sklepach z tym logo od 280,17 zł w Krakowie do 319,35 zł w Poznaniu.Oznacza to styczniową podwyżkę cen, wywołaną głównie sezonowymi cenami warzyw i owoców.

Nowa sieć w zestawieniu to franczyzowe sklepy Carrefour Express, których w całej Polsce jest  ponad 400. Pierwszy monitoring tych placówek pokazał, że mają one ceny zbliżone do swoich dwóch konkurentów i oscylują one w granicach 306,28 zł w Bydgoszczy do 330,28 zł w Warszawie.

Zaprzestaliśmy badania sklepów Żabka, które mają bardzo ograniczony asortyment i zastąpiliśmy je większymi placówkami Freshmarket, które prowadzone są  przez tego samego operatora (Żabka Polska). Zaobserwowaliśmy, że ceny we Freshmarketach są niższe niż w mniejszym formacie - Żabce. 17 stycznia w 8 miastach Polski w sklepach Freshmarket można było zrobić zakupy od 319,46 zł w Poznaniu do 336,41 zł we Wrocławiu. W Żabce w połowie grudnia ceny wahały się od 328,90 zł w Krakowie do 349,69 zł w Bydgoszczy.

Wspólne dla wszystkich trzech szyldów okazało się, że różnią się one cenami nie tylko między sieciami, ale także są mocno zróżnicowane w ramach tego samego szyldu. Dzieje się tak, gdyż centrale sieci ustalają jedynie ceny promocyjne na określone grupy produktów. Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki. Stąd różnice można spotkać nie tylko w sklepach z tymi samymi szyldami w różnych miastach, ale nawet na różnych ulicach w tym samym mieście.

Monitoring cen przeprowadzono w dniu 17 stycznia 2014 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Aga 2014-02-07 22:49:24

    W Carrefur Ex. to właściciel sklepu decyduje o cenie i marży (możesz się zgodzic z cenami sugerowanymi ale nie musisz...) Skoro jest tak marnie to dlaczego wielu franczyzobiorców Carrefoura ma kilka sklepów a są tacy co niebawem będą mieć kilkanaście...

  • Mirek 2014-02-05 11:14:00

    "Pozostały asortyment sprzedawany jest w cenach, które ustali indywidualnie franczyzobiorca danej placówki." Co za bzdura! To siec ustala max cenę na towar sprzedawany w sieci. Ajent ma 3% marżę od sprzedawanego towaru. I nie zejdzie z ceny bo pójdzie z torbami przy kosztach jakie ma to żabkia demagogia. Nie polecam pracy dla tej sieci.

  • Były franczyzobiorca 2014-02-03 20:39:16

    Też miałam podpisaną umowę na Carrefour Express i dokładnie tak to wyglądało doprowadzili mnie do bankructwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Proszę o podanie kontaktu do siebie potrzebuje do sprawy sadowej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.