Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Dyskonty ewoluując w supermarkety, stawiają na inne walory oferty niż cena

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2014 13:33

Koszyk cen: Dyskonty ewoluując w supermarkety, stawiają na inne walory oferty niż cena

Dyskonty ewoluując w kierunku supermarketów zmieniają komunikację, kładąc nacisk na inne korzyści niż niska cena. I tak Biedronka zachęca do zakupów loterią z pulą nagród 18 mln zł, Lidl na promocję m.in. akcji tematycznych w TV wydaje miesięcznie ok. 16,4 mln zł (dane Nielsen), zaś Aldi otwiera sklepy w nowym koncepcie i zwiększa obecność marek producenckich w asortymencie. Każda z sieci stara się sięgnąć po zamożniejszego klienta czy to zajmując jak Biedronka bardziej prestiżowe lokalizacje, czy też poszerzając półkę z żywnością ekologiczną jak Lidl i Netto. Dyskont Czerwona Torebka z 18 placówkami stara się wpisać w tę ewolucję, z miesiąca na miesiąc poszerzając asortyment produktów świeżych: nabiału, wędlin, warzyw i owoców. Sieć odstaje jednak od konkurentów cenowo.

Lidl we wrześniu zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 261,50-261,76 zł w badanych miastach. Pod koniec lipca za podobne zakupy płaciliśmy w tej sieci 264,31 zł, czyli o 3 zł drożej niż obecnie. Obecnie tańszy niż półtora miesiąca temu był ser gouda i jabłka, sprzedawane w promocji. Droższe były natomiast cytryny 10,19 zł/kg wobec 7,99 zł/kg w lipcu.

W Biedronce za 50 produktów trzeba zapłacić 269,63 zł względem 268,04 zł pod koniec lipca. Obecnie w Biedronce w promocji oferowana była herbata Lipton, ser gouda i jabłka. Droższe niż w lipcu były cytryny 12,99 zł/kg względem 7,99 zł/kg w trakcie ostatniego monitoringu.

Sieć Aldi w porównaniu z lipcem ma ceny we wrześniu wyższe o ok. 3 zł (272 zł obecnie względem ok. 269 zł w lipcu br.). Tutaj różnica wynika głównie z obniżki jabłek i podwyżki cytryn (12,59 zł wobec 7,49 zł w lipcu). Reszta cen pozostaje niezmienna od dłuższego czasu, choć asortyment produktów markowych w sieci Aldi rośnie z każdym miesiącem.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie 273,98 zł wobec notowania z lipca, gdy podobne zakupy kosztowały od 273,31 zł do 273,43 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. W Netto na początku września obowiązywała promocja na parówki Berlinki oraz jabłka. Drożej sprzedawane zaś były cytryny 11,99 zł względem 7,99 zł w lipcu.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka, która promuje się hasłem "najtaniej w mieście" zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 303,43 zł do 304,43 zł. Podobnie jak półtora miesiąca temu zbadaliśmy trzy lokalizacje sieci: w Bydgoszczy, w Trójmieście i na Górnym Śląsku. W lipcu ceny w tych lokalizacjach wahały się od 294,15 zł do 295,73 zł. W porównaniu z notowaniem z lipca obecnie wyższe ceny obowiązują m.in. na: czekoladę Wedel, płatki kukurydziane Nestle, margarynę Ramę, kiełbasę podwawelską Olewnik i cytryny. Tańsze zaś są pomidory, papryka, jabłka i banany.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową. Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 5-7 września 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.