Koszyk cen: Dyskonty nie są w stanie przebić świątecznej oferty dwóch sieci hipermarketów

Autor: dlahandlu.pl 17 grudnia 2015 12:20

Koszyk cen: Dyskonty nie są w stanie przebić świątecznej oferty dwóch sieci hipermarketów fot. shutterstock

Jak wynika ze świątecznego badania Koszyk cen dlahandlu.pl Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Na przestrzeni roku najmocniej w ceny zainwestowały sieci Netto (3. miejsce w zestawieniu) i Tesco. Główni gracze - Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour i Tesco oferują zakup 50 produktów w bardzo zbliżonych cenach (245-253 zł). Całościowe spojrzenie na rynek pokazuje, że na Święta wydamy podobne kwoty jak w 2014 roku, bo sieci utrzymały większość cen na niezmienionym poziomie. Nieznaczne podwyżki dotyczą m.in. cen cukru, zaś obniżki cen serów żółtych i nabiału, zwłaszcza masła.

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 210,96 zł w Trójmieście do 230,70 zł w Warszawie. Na początku grudnia '15 ceny w hipermarketach Auchan wahały się od 222,48 zł w Poznaniu do 233,06 zł w Trójmieście. Rok temu Auchan proponował ceny od 221,63 zł w Warszawie do 236,88 zł w Lublinie. Jest to ok. 10 zł taniej wobec grudnia '15 oraz w ujęciu rocznym.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 224,08 zł w
Bydgoszczy do 231,96 zł w Trójmieście. Na początku grudnia Kaufland oferował ceny od 230,59 zł w Trójmieście do 237,66 zł w Bydgoszczy, zaś przed Świętami w 2014 roku od 225,61 zł w Warszawie do 233,29 zł w Krakowie. W tym badaniu bydgoski Kaufland okazał się najtańszym marketem w mieście, zaś w Warszawie i Wrocławiu oferuje niemal identyczne ceny jak Auchan. Porównując miesiąc do miesiąca Kaufland obniżył ceny na święta o ok. 5 zł, zaś w ujęciu rocznym utrzymał ceny.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie od 236,39 zł w Poznaniu do 240,76 zł na Górnym Śląsku. Pod koniec października 2015 ceny wahały się od 251,36 zł w Trójmieście do 253,28 zł w Bydgoszczy, zaś w grudniu 2014 oscylowały wokół 262 zł. W ujęciu rok do roku oznacza to obniżkę o 22-26 zł, w ujęciu miesięcznym spadek o ok. 15 zł.

W Biedronce w połowie grudnia 2015 roku za 50 produktów trzeba było zapłacić 245,92 zł względem 251-252 zł w październiku 2015 roku i 253,70 zł w grudniu 2014 roku. Oznacza to spadek na poziomie 5 zł w ujęciu miesięcznym i 10 zł w ujęciu rocznym. Na obniżkę najbardziej wpłynęła promocyjna cena kiełbasy podwawelskiej oraz wprowadzenie do oferty schabu pakowanego w kawałku, obok schabu pakowanego krojonego.

Lidl zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie od 247,93 zł w Lublinie do 250,23 zł w Trójmieście. Pod koniec października br. ceny wahały się od 257,43 zł w Poznaniu do 260,43 zł we Wrocławiu, zaś w grudniu 2014 oscylowały wokół 263 zł. Oznacza to spadek cen o ok. 13-16 zł rdr. oraz o ok. 10 zł w ujęciu miesięcznym. Tutaj także jak w innych dyskontach główny wpływ na niższą cenę miało wprowadzenie do oferty tańszego schabu – w kawałku, a nie w plastrach.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.