Koszyk cen: Dyskonty walczą między sobą o każdy grosz, a inni operatorzy schodzą z cenami jeszcze niżej

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2015 12:21

Koszyk cen: Dyskonty walczą między sobą o każdy grosz, a inni operatorzy schodzą z cenami jeszcze niżej

Utarło się przekonanie, że dyskonty tną ceny "do kości" i trudno konkurować z nimi cenowo, bo mają ogromne możliwości negocjacji, dzięki swojemu wolumenowi zakupowemu. Okazuje się jednak, że producenci są w stanie sprzedawać tzw. opiniotwórcze produkty taniej lub w tych samych cenach także innym, mniejszym operatorom. Przykładem niech będzie niewielki sklep Tanioch, należący do sieci Społem Wola, gdzie w ostatni weekend dżem Łowicz można było kupić za 2,97 zł (3,89 zł w dyskontach), herbatę Lipton za 13,14 zł (13,99 zł-14,99 zł w dyskontach), 3,63 zł za margarynę Ramę (4,26 zł - 5,10 zł w dyskontach), czy Olej Kujawski 5,97 zł (5,93 - 5,99 zł w dyskontach) lub ser gouda 1 kg 16.87 zł (16,38 - 18,60 zł w dyskontach).

A oto szczegółowe zestawienie cen w dyskontach z lutego 2015 roku:

Lidl zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 254,93 zł, czyli o 3,5 zł taniej niż w styczniu (258,50 zł). To głównie efekt promocji na schab krojony, pakowany, który sprzedawany było o 8 zł taniej niż w styczniu. Skończyła się natomiast promocja na ser gouda, paprykę i cytryny, co podwyższyło ceny tych produktów o 6 zł. Dodatkowo podrożała kawa Tchibo.

W Biedronce na początku lutego za 50 produktów płaciliśmy 261,21 zł, czyli o 1 zł taniej niż miesiąc temu (262,62 zł). W Biedronce obowiązywała promocja na herbatę Lipton, paprykę, pomarańcze i cytryny, co dało obniżkę cen o ok. 3,5 zł. Z półek zaś, podobnie jak w Netto, wypadł zaś papier makulaturowy, co zwiększyło cenę Koszyka o ok. 4 zł.

Sieć Aldi proponowała zakupy 50 produktów w cenie 264,07-264,29 zł względem 265,24 zł w styczniu. W tej sieci ceny pozostały stabilne. Różnice w cenie mdm pochodzą głównie z zastąpienia brakujących towarów w markowych w Aldi średnimi rynkowymi.

W sieci Netto za 50 produktów płaciliśmy w ostatni weekend 265-265,47 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. Jest to o 7 zł drożej niż w styczniu 2015 (257,69-257,92 zł). W sieci w porównaniu z poprzednim miesiącem przestała obowiązywać promocja na Olej Kujawski, masło, cytryny i pieczarki, co spowodowało wzrost cen o 4,5 zł. Dodatkowo z oferty, podobnie jak w Biedronce wypadł najtańszy papier makulaturowy, co spowodowało wzrost o kolejne 3 zł. W promocji sprzedawane zaś były pomarańcze.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 284,18 zł, czyli o 10 zł taniej niż w styczniu i jednocześnie na poziomie z lutego 2014, gdy w asortymencie Czerwonej Torebki nie było jeszcze produktów świeżych: warzyw, owoców, pieczywa i wędlin. Obecnie niższe ceny to wynik promocji na Olej Kujawski, schab, polędwicę sopocką, kiełbasę podwawelską, mydło Dove i pomarańcze, co daje rachunek o 15 zł mniejszy niż w styczniu. Jednocześnie podrożały pomidory i cytryny oraz margaryna Rama co podwyższyło rachunek o 4 zł.

Monitoring przeprowadzono w weekend 6-8 lutego 2015 roku.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Lód 2015-02-12 19:35:09

    To chyba pisała jakaś idiota. Sok Tymbark 34 zł.....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.