Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Dyskonty wchodzą na rynek supermarketów, te odpowiadają dyskontowymi cenami

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2015 12:40

Koszyk cen: Dyskonty wchodzą na rynek supermarketów, te odpowiadają dyskontowymi cenami Koszyk cen dlahandlu.pl to jedyna na rynku porównywarka cen produktów FMCG

Coraz szersza oferta dyskontów zbliża je do supermarketów. Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl supermarkety zaś odpowiadają na tę strategię dyskontowymi cenami. Okazuje się, że różnica między głównym graczem - Biedronką a supermarketami waha się od 1 do 14 zł w zależności od miasta i szyldu. W niektórych miastach supermarkety są w stanie zejść z cenami poniżej poziomu wyznaczanego przez dyskonty.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów z końca czerwca 2015 roku:

W ostatni weekend sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 259,21 zł w Poznaniu do 266,69 zł w Bydgoszczy. Oznacza to spadek cen o ok. 15-20 zł w zależności od lokalizacji. W maju w Intermarche notowaliśmy w tej sieci ceny od 272,8 zł w Poznaniu do 289,3 zł w Bydgoszczy. Intermarche zdecydowało się na obniżki i promocje schabu i wędlin oraz pomidorów.

Za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 260,32 zł w Lublinie do 268,49 zł w placówce we Wrocławiu. Miesiąc temu ceny były podobne i wahały się od 263,87 zł w sklepie w Lublinie do 267,57 zł w placówce we Wrocławiu.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 263,06 zł w Trójmieście do 270,25 zł na Górnym Śląsku. W porównaniu z majem jest to obniżka o15-20 zł z poziomu ok. 285 notowanego w maju. W Polomarkecie w promocji sprzedawany był schab i wędliny oraz pomidory i papryka.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała ceny na poziomie 270 zł w trzech badanych miastach. Oznacza to spadek o kilka złotych na przestrzeni miesiąca (w maju ceny wahały się od 273,76 zł w Krakowie do 275,76 zł w Warszawie).

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 271,28 zł w Warszawie do 275,58 zł w Krakowie. W maju w Almie obowiązywały ceny od 271,65 zł w Krakowie do 274,96 zł w Warszawie, co oznacza stabilizację cen na podobnym poziomie mdm.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 274,39 zł w porównaniu do 286,26 zł w maju. Oznacza to obniżkę o 12 zł na przestrzeni miesiąca. W Stokrotce potaniały warzywa: pomidory i papryka. Sieć postawiła też na promocję herbaty Lipton i schabu bez kości.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 26-28 czerwca 2015 roku.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.