Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Hipermarkety chcą walczyć o mniej zasobne portfele Polaków - obniżają ceny

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 14:26

Koszyk cen: Hipermarkety chcą walczyć o mniej zasobne portfele Polaków - obniżają ceny

Jak wynika z monitoringu cen dlahandlu.pl większość sieci hipermarketów kolejny miesiąc z rzędu obniża ceny lub utrzymuje je na niskim pułapie. Dzieje się tak dlatego, że w czasach kryzysu hipermarkety starają się wyjść do klientów, dysponujących mniejszymi kwotami, z ofertą lepiej dopasowaną do zasobności ich portfeli. Dodatkowo wszystkie sieci uważają, że w obecnej sytuacji jedynie agresywna polityka cenowa i jej komunikacja daje szansę na zainteresownanie klientów. Z tego powodu hipermarkety częściej sięgają po hasła "taniej niż w dyskoncie", "najtaniej na rynku" bo chcą skorzystać z dobrego wizerunku cenowego, który przez lata wypracowały sobie na polskim rynku sklepy dyskontowe. Wydaje się, więc że 2013 rok upłynie pod hasłem wojny cenowej największych graczy detalicznych.

Na początku kwietnia sieć Auchan przedstawiła ofertę na poziomie od 184,35 zł na Górnym Śląsku do 224,42 zł w Trójmieście. Miesiąc temu ceny w sklepach z logo Auchan wahały się od 194,29 zł na Górnym Śląsku do 223,97 zł w Bydgoszczy. Oznacza to spadek cen w większości lokalizacji o kilka złotych. Auchan szczególnie pilnuje cen w regionie Górnego Śląska, gdzie wyznacza coraz to niższy pułap wejściowy przy zakupie 50 produktów. Do niedawna (2012 rok) nieprzekraczalną granicą było 200 zł.  

W Kauflandzie w kwietniu za zakup 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić od 209,82 zł na Górnym Śląsku do 235,72 zł w Poznaniu. W marcu podobne zakupy kosztowały tu od 200,92 zł na Górnym Śląsku do 237,34 zł w Trójmieście. Od kilku miesięcy Kaufland pozwala sobie jedynie na niewielkie wahania cen w przedaiale od 200 do 240 zł  w zależności od lokalizacji sklepu.

W hipermarketach z logo E.Leclerc zakupy 50 produktów z Koszyka kosztują obecnie od 217,73 zł w sklepie na warszawskim Ursynowie do 264,61 zł w sklepie w Poznaniu. W marcu podobne zakupy można było zrobić w sklepach z tym logo od 234,24 zł w sklepie na warszwskim Ursynowie do 261,22 zł w placówce na Górnym Śląsku. Oznacza to, że zgodnie z zapowiedzią sklepy z logo E.Leclerc będą dostosowywały poziom cen do lokalnej konkurencji i obniżały ceny do jak najniższych poziomów. Jak wynika z tego porównania E.Leclerc na przestrzeni miesiąca zszedł z cenami w warszaskiej placówce o ok. 17 zł.

Sieć Real zaproponowała zakupy z Koszyka 50 produktów w cenie od 224,43 zł na Górnym Śląsku do 240,14 zł w krakowskim hipermarkecie sieci. Miesiąc temu Real oferował zakupy w bardzo podobnych widełkach cenowych od 224,67 zł w markecie na Górnym Śląsku do ok. 244 zł w większości badanych lokalizacji. Do niedawna sieć Real stawiała na unifikację cen. Od kilku miesięcy stara się jednak różnicować je w zależności od lokalizacji.

W Carrefourze Koszyk 50 towarów kosztuje od 248,92 zł w Krakowie do 261,92 zł w Lublinie. Miesiąc temu Carrefour oferował zakupy z Koszyka od 259,87 zł w Krakowie do 272,27 zł w Lublinie. Oznacza to spadek cen o co nanmniej 10 zł w każdej z badanych lokalizacji. Także władze sieci Carrefour w ostatnim czasie ogłosiły strategię dostosowania cen do mniej zasobnych, w okresie kryzysu, portfeli polskich konsumentów. Ceny będą różnicowane w zależności od lokalizacji marketu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.