Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Hipermarkety inwestują w ceny, by wykazać swoją przewagę nad konkurencją

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2013 11:19

Koszyk cen: Hipermarkety inwestują w ceny, by wykazać swoją przewagę nad konkurencją

Jak twierdzą przedstawiciele firm badawczych polski konsument jest w stanie zmienić decyzję zakupową, jeżeli różnica w cenie wynosi 1 zł. Taka wrażliwość cenowa powoduje, że sieci handlowe walczą nawet o tę "przysłowiową złotówkę". Dlatego jak wynika z analizy czerwcowego monitoringu cen dlahandlu.pl hipermarkety angażują wiele sił i środków, by utrzymać w świadomości klientów dobre postrzeganie cenowe.

7 czerwca sieć Auchan przedstawiła ofertę na poziomie od 200,82 zł na Górnym Śląsku do ok. 223 zł w Bydgoszczy i Poznaniu. W porównaniu z majem jest to podwyżka o 20 zł, czyli o ok. 10 proc. w większości badanych miast. Miesiąc temu za podobne zakupy płaciliśmy w Auchan od 183,47 zł na Górnym Śląsku do 214,62 zł w Trójmieście. Podobnie jak miesiąc temu na miejsce zmasowanej wojny cenowej Auchan wybrało Górny Śląsk, gdzie w placówce w Katowicach stosuje ceny, które mają trzymać konkurentów na dystans. W tym miesiącu przewaga ta wynosi 8 zł wobec sieci Kaufland oraz ok. 20 zł wobec sieci Real.

W Kauflandzie w czerwcu za zakup 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić od 208,81 zł na Górnym Śląsku do 239,10 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w sieci wahały się od 202,24 zł na Górnym Śląsku do 226,22 zł w Poznaniu. Oznacza to wzrost cen o ok. 10 zł w większości lokalizacji i powrót do cen z kwietnia. Kaufland podobnie jak Auchan dużo inwestuje w ceny na Górnym Śląsku i w okresach badań Koszyka sprzedaje min.. kiełbasę podwawelską 80 proc. mięsa w cenie 6,90 zł za kg.

W hipermarketach z logo E.Leclerc zakup 50 produktów z Koszyka kosztował na początku czerwca od 228,11 zł w Warszawie do 281,50 zł w Trójmieście. W porównaniu z zeszłym miesiącem o ok. 10 zł spadły ceny w placówce na warszawskim Ursynowie i wzrosły o ok. 40 zł w markecie w Trójmieście. W tym miesiącu nie przedstawiamy analizy cen w placówce E.Leclerc w Poznaniu, gdyż ankieter dlahandlu.pl nie został wpuszczony do sklepu, pod pretekstem braku książeczki Sanepid-u. Nie mogliśmy zatem zweryfikować cen przesłanych przez sieć do redakcji portalu.

Sieć Real, która zgodnie z sygnałami z UOKiK w ciągu kilku tygodni ma trafić do Grupy Auchan, zaproponowała zakupy z Koszyka 50 produktów w cenie od 231,42 zł na Górnym Śląsku do 243,60 zł w Poznaiu. Miesiąc temu pułap cen wahał sie tu od 226 zł na Górnym Śląsku do 241,38 zł w Trójmieście. Brak agresywnych kampanii i utrzymywanie stabilnego poziomu cen wydaje się reakcją na planowane zniknięcie brandu z rynku, choć jak deklarują przedstawiciele sieci sklepy działają normalnie i nastawione są na konkurencję z innymi podmiotami, w tym Auchan.

W Carrefourze Koszyk 50 towarów kosztuje od 245,57 zł w Krakowie do 252,37 zł w Lublinie. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 251,55 zł w Krakowie do 259,73 zł w Lublinie, co oznacza spadek cen o kilka złotych w każdej z badanych placówek. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.