Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Hipermarkety tracą dystans cenowy do dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2015 12:27

Koszyk cen: Hipermarkety tracą dystans cenowy do dyskontów

Jak wynika z monitoringu w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl hipermarkety tracą cenową przewagę, którą miały dotychczas nad sieciami dyskontowymi. I tak dla przykładu w Trójmieście hipermarkety Auchan i Kaufland oraz dyskont Lidl mają niemal identyczne ceny (252-254 zł), a Netto i Biedronka są jedynie o 2-5 zł od nich droższe (256-259 zł). Dotychczas różnica między Auchan i Kauflandem, które wyznaczały poziomy niskich cen, a dyskontami wynosiła ok. 20 zł. Jednak na przestrzeni ostatnich miesięcy malała, a obecnie niemal znikła. W badaniu za dyskontami, tak jak dotychczas uplasowały się sieci Carrefour, Tesco (265-268 zł) i E.Leclerc (276 zł).

A oto szczegóły badania cen w sieciach hipermarketów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 234,43 zł w Warszawie do 252,98 zł w Trójmieście. Miesiąc temu ceny w Auchan wahały się od 222,41 zł w Warszawie do 240,81 zł w Lublinie. Oznacza to podwyżkę o ok. 12 -14 zł w zależności od miasta. W Auchan główną przyczyną podwyżek była rosnąca cena papryki.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 243,39 zł w Krakowie do 254,54 zł w Trójmieście. Miesiąc temu w Kauflandzie obowiązywały ceny od 237,99 zł na Górnym Śląsku do 246,48 zł w Trójmieście. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 6 zł na przestrzeni miesiąca. Tu także ceny ciągnęła w górę podwyżka papryki i inny zestaw cen promocyjnych niż pod koniec kwietnia.

W Carrefourze podobne zakupy kosztują obecnie od 263,61 zł w Lublinie do 266,35 zł w Krakowie. Pod koniec kwietnia ceny w tej sieci wahały się od 260,98 zł w Lublinie do 265,62 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen o 1-6 zł w zależności od miasta, głównie na skutek drożejącej papryki.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend koszyk 50 produktów kosztował 268,75 zł, czyli na poziomie z końca kwietnia 2015. Tu także droższa była papryka mdm., ale jej podwyżkę zneutralizowały promocje na pomidory i ser gouda.

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 276,42 zł w Trójmieście do 294,02 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu odnotowaliśmy ceny od 267,82 zł w Trójmieście do 294,02 zł w Lublinie. Oznacza to stagnację cen dla niektórych miast i ich wzrost o ok. 9 zł w przypadku np. Trójmiasta.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 15-17 maja 2015 roku. Badanie nie objęło hipermarketów w Warszawie.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5,5 roku. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Redakcja 2015-05-28 10:23:50

    DO Hansa:

    Bardzo mnie cieszy, że mogliśmy Panu sprawić tyle radości, że aż Pan musiał skorzystać z toalety z tego powodu. Zapraszam do dalszej lektury.

  • Hans 2015-05-25 14:31:42

    "W Auchan główną przyczyną podwyżek była rosnąca cena papryki"- posrałem się ze śmiechu- cóż za barani łeb to nagryzmolił?.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.