Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Jak w ciągu roku zmieniały się ceny i postrzeganie cenowe supermarketów?

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2014 13:46

Koszyk cen: Jak w ciągu roku zmieniały się ceny i postrzeganie cenowe supermarketów?

Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl choć w ostatnim roku przez billboardy i media przetoczyło się wiele kampanii marketingowych, informujących o promocjach, obniżkach, nowym postrzeganiu lub pozycjonowaniu cenowym sieci supermarketów, to ceny, widoczne na etykietach, przypiętych do sklepowych półek, pozostały na bardzo podobnym poziomie, jak te, które klienci znają już od kwietnia, czy maja 2013 roku.

W weekend od 30 maja do 1 czerwca w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 271,43 zł na Górnym Śląsku do 282,40 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu było to odpowiednio od 266,59 zł na Górnym Śląsku do 280,39 zł w Bydgoszczy. Z kolei w maju 2013 roku było to od 281,81 zł do 289,17 zł w zależności od miasta. W drugiej połowie roku sieć Intermarche zdecydowała się na "Wielką rewolucję cenową", jednak, jak przyznali przedstawiciele sieci, "wojna cenowa jest na dłuższą metę zbyt kosztowna".

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 274,57 zł w Lublinie do 284,40 zł na Górnym Śląsku. W kwietniu w Piotrze i Pawle obowiązywały ceny od 273, 33 zł w Bydgoszczy do 285,87 zł we Wrocławiu. Zaś w maju 2013 roku Piotr i Paweł oferował 50 produktów w cenie 274,40 zł dla wszystkich miast. Sieć od dawna stara się zerwać z wizerunkiem sklepu delikatesowego i pozycjonować się, jako supermarket na codzienne zakupy dla każdego. M.in. dlatego w 2013 roku sieć wprowadziła na półki ekonomiczną markę własną "Lubię".

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 282,67 zł w Lublinie do 286,87 zł w Krakowie. Miesiąc temu ceny były bardzo zbliżone: od 283,22 zł w Bydgoszczy do 288,51 zł na Górnym Śląsku. Rok temu w maju Koszyk 50 produktów kosztował w Almie od 276,31 zł w Bydgoszczy do 284,39 zł w Poznaniu, czyli dolna granica cen była niższa o ok. 6 zł. Jak mówił wiceprezes sieci, w maju 2013 roku, aby osiągać zyski, trzeba zmienić strategię sprzedaży, bo klienci przestawili się na niższe ceny.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 287,64 zł w całym kraju, względem 282 - 284 zł w kwietniu br. W maju 2013 roku, Stokrotka oferowała ceny na poziomie z kwietnia br. - 282,14 zł we wszystkich miastach. W lipcu 2013 roku władze spółki zapowiedziały, że firma zamierza zmienić postrzeganie cenowe sieci Stokrotka.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,06

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.