Koszyk cen: Każdy hipermarket ma swoją taktykę na prowadzenie polityki niskich cen

Autor: dlahandlu.pl 10 lipca 2013 15:26

Koszyk cen: Każdy hipermarket ma swoją taktykę na prowadzenie polityki niskich cen

Od kilku miesięcy w ramach monitoringu Koszyk cen układ sił na rynku hipermarketów wydaje się ustalony: Auchan utrzymuje 1. pozycję. Kaufland zbliża się do swojego konkurenta o włos, zmniejszając w tym miesiącu dystans do 3 zł (przy zakupie 50 produktów za ok. 210 zł), Real okopał się na pozycji stabilnych cen, czekając na zgodę na przejęcie przez Auchan, zaś Tesco prowadzi akcję obniżek cen pod hasłem Ciach. W tym czasie E.Leclerc i Carrefour dopasowują swoją politykę cenową do lokalnych rynków, co skutkuje dużymi wahaniami cenowymi w zależności od miasta i otoczenia, w którym dany market działa. Wszyscy zaś skupiają się na promocji niskich cen i byciu jak najbardziej widocznymi z hasłem "najtaniej".

W weekend 5-7 lipca sieć Auchan przedstawiła ofertę na poziomie od 209,91 zł w hipermarkecie na Górnym Śląsku do 226,99 w makecie w Trójmieście. Miesiąc temu ceny w sklepach z tym szyldem wahały się od 200,82 zł na Górnym Śląsku do ok. 223 zł w Bydgoszczy i Poznaniu. jest to kolejna podwyżka cen w Auchan. Tym razem o kilka złotych w zależności od lokalizacji. Miesiąc temu podwyżki w porównaniu z majem sięgały ok. 10 proc. Stopniała też przewaga sieci Auchan nad najbliższym konkurentem - Kauflandem (z 8 zł miesiąc temu do 3 zł obecnie) w markecie na Górnym Śląsku. 

W Kauflandzie w ostatni weekend za zakup 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić od 212,18 zł w markecie w Chorzowie do 239,27 zł w Poznaniu. W tej sieci ceny uległy jedynie niewielkim wahaniom o 2-3 zł, przy czym w niektórych regionach (Wrocław, Kraków, Bydgoszcz, Warszawa) ceny były niższe niż miesiąc wcześniej.

W hipermarketach z logo E.Leclerc zakup 50 produktów z Koszyka kosztował na początku czerwca od 230,27 zł na warszawskim Ursynowie do 267,76 zł w Bydgoszczy. O ile ceny w markecie w Warszawie wzrosły jedynie o 2 zł, to w tym samym czasie znacznie spadły w placówce sieci w Trójmieście (z 281,50 zł w czerwcu do 234,70 zł obecnie). Ankieterzy zanotowali promocyjne oferty na większość badanych w Koszyku produktów. O kilkanaście złotych niższe ceny niż w czerwcu zanotwaliśmy także w marketach w Bydgoszczy i na Górnym Śląsku. 

Sieć Real kolejny miesiąc z rzędu proponuje zakupy z Koszyka 50 produktów w stabilnej cenie od 231,62 zł na Górnym Śląsku do 251,35 zł w Krakowie. Jest to o ok. 3 zł więcej w większości badanych miast i o ok. 9 zł więcej w markecie w Krakowie.

W Carrefourze Koszyk 50 towarów kosztuje od 254,34 zł w Krakowie do 260,27 zł w Lublinie. W czerwcu oferta na 50 produktów z Koszyka wahała się od 245,57 zł w Krakowie do 252,37 zł w Lublinie, czyli była o ok. 10 zł niższa niż obecnie.

Z kolei wszystkie produkty z Koszyka w Tesco na początku czerwca kosztowały 263,57 zł wobec 268,34 zł w 8 badanych miastach, czyli o 5 zl taniej niż miesiac wcześniej. Jest to trzeci miesiąc trwania akcji "Ciach" w sklepach sieci. Poprzednio zauważane przez nas obniżki sięgały ok. 8 zł.

Od początku 2013 roku w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl wprowadziliśmy doprecyzowanie pozycji kiełbasa podwawelska 80 proc. zawartości mięsa, tak by zwiększyć porównywalność monitorowanego produktu. Z kolei cztery z badanych artykułów: kawa, ketchup i jogurt zostały zmienione z poprzednio wskazywanych na Tchibo, Pudliszki, Jogobellę i mleko Łowickie, gdyż te marki występują we wszystkich sieciach handlowych i mogą być porównywane we wszystkich formatach.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Monitoring przeprowadzono w weekend 5-7 lipca 2013 roku 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Marta 2013-07-11 19:21:47

    Polityka niskich cen w Biedronce wygląda tak: własnie ok. tygodnia temu zakupiłam mleko UHT 3,3% za 1,79zł za litr w nowo otwartej Biedronce w Kielcach. W pobliskim Lidlu placiłam ostatnio 2,05 a wczesniej 2,09zł.

    Rozmawialam z panią na infolinii Biedronki ,która stwierdziła ,że platności kartą nie będą przyjmować , bo wlasnie dlatego mogą konkurowac cenami. Jest to lipa! Tylko na otwarcie dali taką cenę . Poszłam dziś czyli za ok. tydzień i to samo mleko już kosztuje 2,15zł . Na dodatek bezczelnie napisano ,że ceny jeszcze nizsze. Komu te kłamstwa chcecie wcisnąć ? Nawet gdybyscie mieli cene taka jak w Lidlu czyli niższą 2,05-2,09zl za l mleka UHT to i tak wybrałabym Lidl ze względu na możliwość placenia kartą i bardziej stabilne ceny. Wam juz nie zaufam .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.