Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Monopol hipermarketów na niskie ceny podgryzany przez coraz większą liczbę graczy

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2015 13:38

Koszyk cen: Monopol hipermarketów na niskie ceny podgryzany przez coraz większą liczbę graczy Koszyk cen monitoruje ceny w największych sieciach handlowych

Jak wynika z lipcowego monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl monopol hipermarketów na niskie ceny wygasa. Coraz częściej podobne ceny na rynku oferują bowiem trzy rodzaje formatów: hipermarkety, dyskonty i supermarkety. Ceny coraz częściej związane są jedynie z danym szyldem a nie całym formatem. I tak w Trójmieście Auchan ma ceny na poziomie sieci Netto, Tesco jak Biedronka, Carrefour jak Aldi, a E.Leclerc jak Intermarche czy Stokrotka.

A oto szczegółowe wyniki badania cen w sieciach hipermarketów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 224,01 zł w Krakowie do 251,15 zł w Trójmieście. Miesiąc temu ceny wahały się od 218,94 zł w Poznaniu do 247,37 zł w Bydgoszczy, co oznacza podwyżkę o kilka złotych mdm. W 6 z 8 badanych lokalizacji Auchan oferuje 50 produktów w cenie ponad 230 zł. W Auchan w ostatnim miesiącu podrożały m.in. pomarańcze, jabłka i pieczarki. Potaniały natomiast pomidory. 

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 237,30 zł na Górnym Śląsku do 241,10 zł w Trójmieście, przy czym placówka Kauflandu w Trójmieście okazała się najtańszym sklepem w tym mieście.  W porównaniu do cen z końca czerwca (od 245,83 zł w Warszawie o 248,95 zł w Bydgoszczy) oferta Kauflandu jest tańsza o ok. 10 zł, głównie dzięki promocjom wybranych warzyw i owoców.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend Koszyk 50 produktów kosztował 259,5 zł i było to prawie tyle samo co w czerwcu br. Oznacza to, że Tesco inwestuje w trwałe obniżki cen oraz nasilone promocje. Dla przykładu, rok temu w lipcu 2014 roku w Tesco notowaliśmy jeszcze ceny na poziomie 281 zł.

W Carrefourze podobne zakupy kosztują obecnie od 262,87 zł w Lublinie do 267,83 zł w Warszawie. W czerwcu ceny w Carrefourze wahały się od 259,99 zł we Wrocławiu do 266,90 zł w Warszawie. Sieć stawia na większą indywidualność cenową w obrębie sieci i dostasowanie polityki cenowej do lokalnej konkurencji. Obecnie różnice między poszczególnym sklepami z szyldem Carrefour w różnych miastach nie przekraczają jednak 5 zł.

Na tym tle sieć E.Leclerc odstaje od konkurentów i proponuje ceny od 274,32 zł na Górnym Śląsku do 293,27 zł w Poznaniu. Miesiąc temu ceny w sieci E.Leclerc wahały się od 267,48 zł w Trójmieście do 297,76 zł w Bydgoszczy. Oznacza to, że ceny w większości miast wzrosły o kilka złotych mdm.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 31 lipca-2 sierpnia 2015 roku.
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od blisko 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.