Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Polacy na zakupy świąteczne wybiorą dyskonty, ale trafią tam na wyższe ceny niż rok temu

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2013 12:44

Koszyk cen: Polacy na zakupy świąteczne wybiorą dyskonty, ale trafią tam na wyższe ceny niż rok temu

Jak wynika z rozlicznych badań konsumenckich, m.in. firmy Deloitte, 60 proc. Polaków najwększą część zakupów spożywczych zrobi w sieciach dyskontowych. Większość badań sugeruje także, że zakupy spożywcze zostawiamy na ostatni tydzień przed świętami. Portal dlahandlu.pl sprawdził, jakie ceny obowiązywały w dyskontach w ostatni weekend. Zestawiliśmy je także z danymi z grudnia 2012 roku, gdy badaliśmy podobny Koszyk 50 produktów. Z zestawienia wynika, że rok temu dyskonty oferowały niższe ceny niż obecnie, o co najmniej kilkanaście złotych.

W ostatni weekend w Lidlu 50 produktów z Koszyka można było kupić w cenie 258,41 zł w 7 badanych miastach. Rok temu na 50 produktów z Koszyka w Lidlu trzeba było przeznaczyć 247,85 zł, czyli o 11 zł mniej. 

Wyższe ceny w ostatni weekend obowiązywały także w sieci Biedronka. Obecnie 50 produktów kosztuje tu 262,60 zł, zaś rok temu było to 249,43 zł. Oznacza to podwyżkę o ok. 12 zł. 

O 12 zł wyższe ceny ma także sieć Netto, w której w ostatni weekend można było kupić 50 produktów za 262,36-262,64 zł w zależności od ceny chleba w różnych miastach. Rok temu płaciliśmy w Netto od 250,50 zł do 251,20 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. 

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się obecnie na poziomie ok. 268 zł. Rok temu było to 252,19 zł, czyli o 16 zł taniej niż obecnie.

Na przestrzeni roku największe podwyżki w dyskontach zanotowaliśmy w maju, gdy o kilka lub kilkanaście groszy skoczyły ceny większości produktów, ale zwłaszcza masła, soli, mąki. Dodatkowo część produktów zmieniła gramatury na mniejsze, jak np. margaryna Rama, pozostawiając tę samą cenę, co w rzeczywistości oznacza podwyżkę. 

W tym roku dyskonty zdecydowały się pójść za rynkiem i wprowadzić cotygodniowe promocje cenowe sięgające nawet 40 proc.

Rok temu w Koszyk cen dlahandlu.pl w dyskontach uwzględnialiśmy marki własne w przypadku braku produktów brandowych. Od 2013 roku w przypadku braku produktów brandowych uwzgledniamy cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    3,93

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.