Koszyk cen: Różnice cenowe pomiędzy 5 sieciami supermarketów to jedynie 10 zł

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2015 11:51

Koszyk cen: Różnice cenowe pomiędzy 5 sieciami supermarketów to jedynie 10 zł

Jak pokazuje kolejne badanie z cyklu Koszyk cen dlahandlu.pl różnice cen pomiędzy najtańszym a najdroższym supermarketem sięgają jedynie 10 zł przy zakupach za 270-280 zł. Oznacza to różnicę poniżej 5 proc. Jednocześnie pomiędzy poszczególnymi szyldami różnice te są jeszcze mniejsze i potrafią oscylować wokół 2 zł - (np. 271 - Stokrotka; 273 Piotr i Paweł). Kwota ta wydaje się tym mniejsza, że często pod tym samym szyldem, ale w różnych miastach Koszyk 50 produktów można kupić z podobną różnicą - do 10 zł. Oznacz to dalsze ujednolicanie cen na całym rynku handlowym, w ramach którego poszczególne formaty starają się zbliżyć do liderów cenowych, czyli hipermarketów i dyskontów.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 5 popularnych sieciach supermarketów w połowie stycznia 2015 roku:

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,24 zł na Górnym Śląsku do 275,90 zł w Krakowie. Na początku grudnia ceny w tej sieci wahały się od 270,62 zł na Górnym Śląsku do 280,04 w Bydgoszczy. W tym miesiącu podrożały cytryny i papryka, przestała także obowiązywać promocja na schab bez kości. Tańszy natomiast jest ser gouda i pomarańcze.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 271,14 zł i jest to o 7 zł taniej niż w grudniu 2014 roku, gdy 50 produktów kosztowało ok. 278 zł. Obecnie w Stokrotce obowiązywała promocja na herbatę Lipton, masło extra, makaron Lubella, sok pomarańczowy. Droższe natomiast były banany, pomarańcze i papryka.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 272,98 zł w Lublinie do 274,47 zł na Górnym Śląsku. To nieznaczna obniżka ok. 1 zł względem cen grudniowych. W Piotrze i Pawle podrożały pomidory i papryka. Przestała obowiązywać promocja na makaron Lubella i olej Kujawski. Tańszy był natomiast ser gouda.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 273,41 zł w badanych miastach wobec 279 zł miesiąc wcześniej. W Polomarkecie podrożały pomidory, tańsze zaś były banany. Obowiązywała też promocja na kurczaka, parówki Berlinki, ser gouda, musztardę Kamis, dżem Łowicz, margarynę Rama i herbatę Lipton.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 280,99 zł w Poznaniu do 282,09 zł w Warszawie. Jest to zbliżony poziom cen do grudnia 2014, gdy za podobne zakupy trzeba było zapłacić od 278,37 zł we Wrocławiu do 282,65 zł w Trójmieście. W Almie na przestrzeni miesiąca podrożały pomidory i papryka. Na Olej Kujawski przestała obowiązywać promocja cenowa. W promocji natomiast sprzedawany był szampon Timotei.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie wykonano w weekend 16-18 stycznia 2015 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.