Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Sieci franczyzowe na przestrzeni roku zeszły z cenami o kilkanaście złotych

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2015 11:53

Koszyk cen: Sieci franczyzowe na przestrzeni roku zeszły z cenami o kilkanaście złotych

Jak wynika z monitoringu cen w sieciach sklepów osiedlowych, prowadzonej w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl, wszystkie szyldy na przestrzeni roku obniżyły ceny, przy czym nawięcej w obniżki cen i ujednolicanie polityki cenowej zainwestował Freshmarket. W sklepach Carrefour Express, Freshmarkecie i Lewiatanie klienci płacą obecnie od 15 do 30 zł mniej niż na początku 2014 roku. Wiąże się to zarówno z deflacją, która była odczuwana na rynku, ale także z rosnącą siłą sieci sklepów osiedlowych, które są w stanie, zrzeszając coraz więcej placówek, wynegocjować coraz lepsze warunki od dostawców.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie, co oznacza najmniejsze zróżnicowanie cenowe. W poprzednim badaniu Freshmarket proponował 50 produktów w cenie od 292,49 w Lublinie do 304,36 w Trójmieście, czyli 12 zł różnicy między poszczególnymi szyldamia. Sieć Freshmarket, która badana jest od stycznia 2014 roku, na początku roku proponowała ceny na poziomie 320-330 zł w zależności od miasta. Na przestrzeni roku sieć obniżyła m.in. ceny pieczywa, herbaty Lipton, piwa Żywiec, czekolady Wedel, oleju Kujawskiego, serka wiejskiego i śmietany Piątnica, cukru, soli, sera gouda, jabłek, pomarańczy, ziemniaków, pomidorów, płynu Ludwik i papieru toaletowego.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie, czyli 11 zł różnicy. W styczniu ceny wahały się od 289,29 w Lublinie do 317,09 w Warszawie, co oznaczało rozbieżność cen pod tym samym szyldem w różnych miastach na poziomie 28 zł. Na początku 2014 roku Lewiatan proponował ceny od 296,74 zł w Krakowie do 335,60 zł w Warszawie. W Lewiatanie w ciągu roku potaniały kajzerki, piwo Żywiec, kawa Tchibo, dżem Łowicz, czekolada Wedel, olej Kujawski, masło extra, cukier, jabłka, pomarańcze, ziemniaki.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie, co oznacza tylko 11 zł różnicy między poszczególnym miastami. W poprzednim badaniu ceny wahały się od 286,55 zł w Lublinie do 316,86 w Trójmieście, a różnica cen sięgała 30 zł. Sieć Carrefour Express, która badana jest od stycznia 2014, na początku roku proponowała ceny na poziomie 300-335 zł. W Carrefourze przez ostatni rok potaniał cukier, cytryny, papier toaletowy i ręczniki.

Monitoring przeprowadzono w dniach 6-8 marca 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.