Koszyk cen: Sieci wyznaczyły referencyjny poziom cen dla formatu supermarketów: 270 zł za 50 produktów

Autor: dlahandlu.pl 30 lipca 2015 12:32

Koszyk cen: Sieci wyznaczyły referencyjny poziom cen dla formatu supermarketów: 270 zł za 50 produktów Koszyk cen dlahandlu.pl monitoruje ceny w najpopularniejszych sieciach handlowych

Monitoringi cenowe Koszyk dlahandlu.pl pokazują, że referencyjny dla formatu supermarketów jest poziom cen oscylujący wokół 270 zł za koszyk 50 produktów. I tak np. na Śląsku ceny w 5 popularnych sieciach supermarketów wahały się w lipcu od 269 po 278 zł, co oznacza tylko 9 zł różnicy, przy czym ceny w Polomarkecie, Almie, Piotrze i Pawle oraz Intermarche nie przekraczały kwoty 273,5 zł. Jednocześnie format ten nie ma zdecydowanego lidera cenowego, a miejsce w rankingu zmienia się w zależności od natężenia promocji w danej sieci w konkretnym miesiącu.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów z końca lipca 2015 roku:

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 263,70 zł w Lublinie do 272,12 zł w Trójmieście. Pod koniec czerwca w Almie ceny wahały się od 271,28 zł w Warszawie do 275,58 zł w Krakowie. W Almie w lipcu w promocji sprzedawany był Olej Kujawski, napój Tymbark. Tańsze też były pomarańcze, pomidory i papryka.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała w ostatni weekend ceny od 268,62 zł w Krakowie do 271 zł w Warszawie, czyli podobnie jak w czerwcu, gdy ceny oscylowały wokół 270 zł w trzech badanych miastach. W Mili potaniały pomidory i papryka, ale w tym samym czasie podrożały banany, cytryny i pomarańcze. 

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 268,92 zł w Bydgoszczy do 269,22 zł na Górnym Śląsku. W czerwcu ceny w Polomarkecie wahały się od 263,06 zł w Trójmieście do 270,25 zł na Górnym Śląsku. W Polomarkecie obowiązywała promocja na ser gouda i schab bez kości, paprykę oraz pomidory. Droższe natomiast były wędliny i cytryny.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 270,24 zł w Warszawie do 273,33 zł we Wrocławiu. W czasie poprzedniego badania ceny w Piotrze i Pawle wahały się od 260,32 zł w Lublinie do 268,49 zł w placówce we Wrocławiu. W Piotrze i Pawle potaniała papryka, droższe były natomiast wędliny.

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 272,27 zł w Krakowie do 276,35 zł w Bydgoszczy. W czasie czerwcowego monitoringu w Intermarche 50 produktów kosztowało od 259,21 zł w Poznaniu do 266,69 zł w Bydgoszczy. W Intermarche w lipcu także potaniała papryka, ale droższe były wędliny.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 277,89 zł we Wrocławiu od 279,59 zł w Lublinie. Miesiąc temu Stokrotka oferowała zakupy 50 produktów w cenie 274,39 zł. W Stokrotce mdm. tańsze były pomidory i papryka. Jednocześnie wygasła promocja na schab, herbatę Lipton oraz margarynę Ramę, co spowodowało skok cen o kilka złotych. 

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 24-26 lipca 2015 roku.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marek 2015-07-30 21:46:52

    To pokazuje że ci co uważają "Alma jest droga" jak widać nie do końca to się z nimi można zgodzić ;)

  • Bezimienny 2015-07-30 14:59:49

    Podoba mi się to co dzieje się w Polomarkecie. Na jakieś mięsko praktycznie zawsze jest fajna promocja. Natomiast ostatnimi czasy kombinują z jakimiś kuchniami francuskimi, iberyjskimi... I to jest fajne. Zawsze można by to ogrywać lepiej, ale przynajmniej starają się jakieś innowacje wprowadzać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,36

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.