Koszyk cen: Sklepy franczyzowe ciągle nie są w stanie zbliżyć się do osiedlowych rywali - dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 18 lutego 2016 13:17

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe ciągle nie są w stanie zbliżyć się do osiedlowych rywali - dyskontów Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sklepy osiedlowe kształtują ceny na poziomie 290-330 zł w zależności od lokalizacji i szyldu. Dla porównania sieci hipermarketów oferują zakupy z Koszyka 50 produktów w cenie 230-260 zł, dyskonty ok. 245 zł, zaś supermarkety 270-275 zł. To pokazuje, że sklepy osiedlowe od sąsiadujących z nimi w lokalizacjach osiedlowych dyskontów co najmniej 45 zł różnicy za Koszyk 50 produktów. Wobec supermarketów ta różnica jest niższa i wynosi nie mniej niż 20 zł.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Na początku grudnia ceny w sieci Lewiatan wahały się od 279,05 zł w Krakowie do 314,47 zł w Poznaniu, co oznacza podwyżkę o ok. 5-10 zł w zależności od lokalizacji. Między miastami różnica cen spadła z 35 do 30 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) w na początku grudnia zaproponowała ceny od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. W grudniu 2015 ceny w sklepach z szyldem Carrefour Express wahały się od 294,59 zł w Bydgoszczy do 324,93 zł w Poznaniu. Dla lokalizacji warszawskiej oznacza to wzrost o ponad 15 zł. Różnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 38 zł i jest o 8 zł wyższa niż w grudniu 2015, gdy wynosiła 30 zł. 

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. W grudniu notowaliśmy we Freshmarkecie ceny od 291,18 zł w Krakowie do 327,82 zł w Bydgoszczy, co oznacza wzrost cen o 6-8 zł w zależności od miasta. Różnica cen między miastami wynosi 35 zł, podobnie jak miesiąc temu.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 12-14 lutego 2016. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ..I.. 2016-02-18 23:44:47

    ten spis jest wart GÓWNO, robiony na kilkudziesięciu z kilku tysięcy top produktów, większość do zastąpienia 1:1 na inne produkty, bo dzisiaj MARKA dla dostawcy nie znaczy NIC.

    Dzisiaj taka "markowa" Algida lata w promocji w jmd po 6,99zł/1,4L = 4,99zł/1L = poziom marki własnej! za "markowy" lód. Tak to nie tylko Unilever działa (chociaż Unilever to jakby siedział pod biurkiem szefa JMD i miał jego jaja na brodzie). Generalnie codziennie w dyskontach lata jakiś markowy produkt w cenach marki własnej lub prawie marki własnej (ale na wyprzedaży już nawet poniżej marki własnej). Efekty tego widzą chyba wszyscy. Więc koszyk mamy w dupie, marki dostawców też mamy w dupie, bo oni mają je w dupie.

  • Franczyza 2016-02-18 14:18:52

    Zaokrąglenia cen np.w Auchan "trochę " dziwne.

    Jakby celowo zaniżyli ceny z Top50

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.