Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe wygrywają bliskością a nie cenami

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2016 13:02

Jak wynika z badania Koszyka cen dlahandlu.pl sklepy franczyzowe odstają od większych formatów cenowo i asortymentowo, bo ich głównym atutem jest bliska lokalizacja. Dlatego w zależności od miasta sklepy franczyzowe są o 40-50 zł droższe niż dyskonty. Często też nastawiają się na podstawowy asortyment: alkohole, pieczywo, nabiał, napoje, słodycze. Dlatego warzywa, owoce, mięsa i wędliny często są tu znacznie droższe niż u konkurencji.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 272,56 zł w Lublinie do 321,28 zł w Warszawie. W połowie marca ceny w tej sieci wahały się od 288,16 zł na Górnym Śląsku do 311,96 zł w Poznaniu. Oznacza to zwiększenie różnicy cenowej pomiędzy badanymi miastami z 23 zł do 49 zł.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 305,83 zł w Krakowie do 321,28 zł w Warszawie. W połowie marca notowaliśmy ceny od 294,66 zł na Górnym Śląsku do 331,75 zł w Bydgoszczy. Oznacza to zmniejszenie się różnicy pomiędzy badanymi miastami z 37 zł do 15 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała ceny od 306,59 zł w Warszawie do 329,61 zł w Lublinie. Oznacza to, że ceny w sklepach z tym szyldem są podobne jak w marcu br., gdy wahały się od 308,84 zł na Górnym Śląsku do 335,59 zł w Krakowie. 

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 6-8 maja 2016. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • FB 2016-05-11 15:59:28

    Lewiatan to nie jest Eurocash - każdy sklep ma właściciela - osobę prywatną lub firmę, która nie ma nic wspólnego z Eurocash.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.