Koszyk cen: Sklepy franczyzowe z wyższymi cenami niż podczas Wielkanocy 2015

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2016 13:40

Koszyk cen: Sklepy franczyzowe z wyższymi cenami niż podczas Wielkanocy 2015

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl za 50 produktów z Koszyka we franczyzowych sklepach osiedlowych trzeba zapłacić średnio ok. 300 zł, czyli o 40 zł więcej niż w dyskontach. Sieci franczyzowe, podobnie jak inne formaty mają obecnie wyższe ceny niż rok temu, głównie na skutek podwyżek cen warzyw i owoców.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 288,16 zł na Górnym Śląsku do 311,96 zł w Poznaniu. W połowie lutego ceny wahały się od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Dla większości miast oznacza to stabilizację cen na poziomie lutego. Rok temu ceny w Lewiatanie wahały się od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 294,66 zł na Górnym Śląsku do 331,75 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny wahały się od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. W marcu 2015 ceny w sieci Freshmarket wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen na poziomie 10-25 zł w zależności od miasta.

Przeczytaj także:

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała ceny od 308,84 zł na Górnym Śląsku do 335,59 zł w Krakowie. W lutym sklepach z logo Carrefour Express notowaliśmy ceny od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. Rok temu, w marcu 2015 roku, podobne zakupy kosztowały od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. 

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 18-20 marca 2016. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,79

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.