Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe chcą walczyć z wizerunkiem drogich sklepów

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2013 11:01

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe chcą walczyć z wizerunkiem drogich sklepów

Utarło się, że sklepy osiedlowe muszą być droższe niż placówki wielkopowierzchniowe. Okazuje się jednak, że przewaga cenowa wielkich sieci handlowych nad małymi sklepami, zlokalizowanymi w ciągach pieszych i na osiedlach mieszkaniowych jest mniejsza niż się powszechnie sądzi. Jak wynika z analizy niezapowiedzianego badania cen w marketach w Trójmieście ceny w dużych sieciowych sklepach 27 września wahały się od 258,33 zł w Auchan do 302,78 zł w Almie. W tym samym czasie badane przez nas sklepy osiedlowe (Lewiatan, Społem, Żabka) oferowały te same produkty w cenie od 309,20 zł w Lewiatanie we Wrocławiu do 356,34 w Społem w Poznaniu. Oznacza to, że przewaga cenowa dużych sieci nad małymi sklepami osiedlowymi wynosi średnio ok. 50 zł przy zakupie 50 produktów.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka płacimy obecnie od 309.20 zł we Wrocławiu do 328.26 zł w placówce w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 286,21 zł w placówce w Lublinie do 324,55 zł w sklepie w Bydgoszczy. Obecny monitoring nie objął sklepu sieci Lewiatan w Lublinie. Możemy więc porównywać tylko pozostałe placówki, w których miesiąc do miesiąca zaobserwowaliśmy stabilizację cen.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 319,67 zł we Wrocławiu do 356,34 zł w Poznaniu. Miesiąc temu zanotowaliśmy ceny w sklepach Społem na poziomie od 308,98 zł w Trójmieście do 345,87 zł w sklepie w Poznaniu. Oznacza to, że podwyżki dotknęły jedynie placówki w Poznaniu i Warszawie. Pozostałe sklepy z logo Społem w innych badanych miastach utrzymały poziom cen podobny do sierpniowego.

Sieć Żabka pod koniec września zaproponowała zakupy od 346,91 zł w Lublinie do 352,82 zł w Warszawie. Miesiąc temu ceny w sklepach Żabka oscylowały wokół podobnych wartości: od 343,75 zł na Górnym Śląsku do 356,22 zł w sklepie w Poznaniu. Pod koniec września sieć Żabka ogłosiła, że zmienia strategię cenową, co związane jest z przekroczeniem pułapu 3 tys. sklepów, które dają sieci ogromny potencjał sprzedażowy.

Monitoring cen przeprowadzono w dniu 27 września 2013 roku
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.