Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe do walki o klienta zaprzęgają marki własne i lokalne promocje

Autor: dlahandlu.pl 31 lipca 2013 10:42

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe do walki o klienta zaprzęgają marki własne i lokalne promocje

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl, sieci sklepów osiedlowych szukają różnych dróg na zatrzymanie odpływu klientów do dyskontów czy supermarketów, powstających na osiedlach. Ścigają się głównie swoją lokalizacją, jak najbliżej klienta, ale także dopasowaniem polityki cenowej do lokalnego odbiorcy. Stąd w tym formacie sklepów obserwujemy największe różnice cen zarówno między jednakowymi szyldami w tym samym mieście, jak i w różnych regionach. Dodatkowo sklepy osiedlowe do walki cenowej coraz chętniej włączają także asortyment marek własnych, by sprawić, aby cena dla kupującego była przystępniejsza.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płacimy obecnie od 281,64 zł w placówce w Krakowie do 329,26 zł w sklepie w Trójmieście. Dotychczas najdroższą placówką sieci spośród badanych sklepów Lewiatan był sklep w Warszawie. Teraz ceny w stolicy spadły z 335 zł w czerwcu do 311 zł pod koniec lipca. Jednak rozpiętość cenowa pomiędzy miastami pozostaje duża i sięga nadal 50 zł. Polityka sieci zakłada dużą swobodę w kształtowaniu cen przez właścicieli indywidualnych sklepów, dlatego różnice cen w placówkach z logo Lewiatan, zlokalizowanych nawet w tym samym mieście, sięgają często kilkunastu złotych.

W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 307,76 zł w Krakowie do 368,16 zł w Warszawie. Oznacza to spadek o 10-15 zł w tych lokalizacjach. W pozostałych miastach ceny utrzymywały się na podobnym poziomie jak miesiąc temu ok. 320-330 zł za 50 produktów z Koszyka. Rozpiętość cenowa między najtańszym a najdroższym miastem w przypadku sieci Społem sięgnęła 60 zł. 

Sieć Żabka pod koniec lipca zaproponowała zakupy od 347,94 zł w Warszawie do 362,56 zł w Poznaniu. Miesiąc temu ceny w sieci wahały się od 327,86 zł w Krakowie do 347,42 zł w sklepach na Górnym Śląsku. Oznacza to wzrost cen o ok. 20 zł w przypadku większości badanych lokalizacji. Ostatnio przez 2 miesiące w sieci obserwowaliśmy serię obniżek cen. Od dłuższego czasu Żabka stawia na ujednolicanie cen w ramach sieci, gdyż operator wyznacza maksymalny poziom cen na promowane produkty. Największe różnice nadal zauważalne są w kategoriach produktów świeżych, zwłaszcza warzyw i owoców.

Monitoring cen przeprowadzono 26 lipca 2013 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.