Koszyk cen: Sklepy osiedlowe reklamami i niższymi cenami walczą o klienta

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2014 11:44

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe reklamami i niższymi cenami walczą o klienta

Jak wynika z analizy badania Koszyk cen dlahandlu.pl, sklepy osiedlowe ruszyły po klienta z dwóch stron. Po pierwsze zwiększają obecność w mediach, walcząc o większą rozpoznawalność. Freshmarket prowadzi dużą kampanię z udziałem Kayah i Andrzeja Piasecznego. A sieć Lewiatan przygotowała na wrzesień i październik pakiet działań promocyjnych, w tym loterię-zdrapkę oraz kampanię w telewizji. Z drugiej strony sklepy osiedlowe starają się przyciągnąć klientów do sklepu niższymi cenami, niż rok, czy pół roku temu.

W ośmiu miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 288,61 zł w Carrefour Express Lublin do 331,47 zł w Trójmieście. W połowie sierpnia ceny oscylowały wokół 304,75 zł na Górnym Śląsku do 322,84 zł w Krakowie. Tu rozbieżność cenowa między różnymi miastami wzrosła do 43 z 18 zł. Sieć Carrefour Express, która badana jest od stycznia 2014, na początku roku proponowała ceny na poziomie 300-335 zł.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 294,27 zł w Krakowie do 319,50 zł w Warszawie. W połowie sierpnia ceny w tej sieci wahały się od 290,20 zł na Górnym Śląsku do 316,62 zł w Warszawie. Rozbieżność cen przy zakupach pod tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 25 zł. W październiku 2013 ceny w Lewiatanie sięgały od 295 zł w Krakowie do 328 zł w Warszawie.

Z kolei sieć Freshmarket proponowała ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 301,84 zł w Lublinie do 317,48 zł w Warszawie. W połowie sierpnia ceny wahały się od 292,10 zł na Górnym Śląsku do 318,23 zł w Bydgoszczy. Tutaj rozbieżności cenowe między różnymi lokalizacjami spadły z 26 do 16 zł. Sieć Freshmarket, która badana jest od stycznia 2014 roku, na początku roku proponowała ceny na poziomie 320-330 zł w zależności od miasta.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 3-5 października 2014 roku.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.
Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.