Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe średnio droższe od dyskontów jedynie o ok. 10-20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 2 kwietnia 2014 10:39

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe średnio droższe od dyskontów jedynie o ok. 10-20 proc.

Jak wynika z badania cen Koszyk dlahandlu.pl, trzy sieci franczyzowe Carrefour express, Freshmarket i Lewiatan stosują bardziej zróżnicowane ceny w obrębie swojego szyldu dla różnych miast. Natomiast starają się nie wychylać poza ceny stosowane przez konkurentów w tych regionach. Dlatego będąc mieszkańcem Warszawy bez względu na to, czy pójdziemy do Carrefour express, czy lewiatana zapłacimy ok. 341-344 zł. Natomiast jeżeli trafimy do sklepów z tymi szyldami w Krakowie rachunek będzie o ok. 30-40 zł niższy. To pokazuje, jak na poziom cen wpływają lokalne warunki prowadzenia biznesu: stawki czynszów, zamożność lokalnych klientów oraz nasycenie rynku osiedlowymi sklepami. Warto dodać, że sklepy osiedlowe są droższe od dyskontów jedynie o ok. 10-20 proc., gdyż w dyskontach za podobne zakupy zapłacimy ok. 270 zł, zaś w sklepach osiedlowych, jak pokazuje ostatnie badanie od 300 do 345 zł. Powszechnie zaś panuje przekonanie, że sklepy osiedlowe są droższe od większych formatów czesto dwukrotnie.

W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka pod koniec marca płacililiśmy od 300,76 zł w Krakowie do 344,13 zł w Warszawie. Oznacza to, że ceny na przestrzeni ostatniego miesiąca pozostały stabilne (298,86 do 345,34 zł pod koniec lutego 2014). Nadal jednak rozbieżność przy zakupach w różnych miastach w sklepach z tym samym szyldem sięga 44 zł.

W sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 309, 75 zł w Bydgoszczy do 343,45 zł w Warszawie. To również oznacza, że na przestrzni ostatniego miesiąca ceny prawie się nie zmieniły (310,62 zł - 341,17 zł pod koniec lutego). Tu także warszawskie placówki sieci należą do najdroższych.

Pod koniec marca sieć Freshmarket proponowała ceny 50 produktów z Koszyka na poziomie 316,05 zł w Krakowie do 345,11 zł w Poznaniu. Miesiąc temu ceny wahały się od 324,89 zł w Lublinie do 339.68 zł w Poznaniu. We Freshmarketach najtańsze zakupy można zrobić podobnie jak w Lewiatanie w Krakowie, zaś najdroższe nie w Warszawie, ale w Poznaniu.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 28-30 marca 2014 roku

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2014-04-02 14:13:52

    Jakoś nie zauważyłem by Stokrotki były tanie. W rankingu sklepów zajmują przedostatnie miejsce przed Fresh Marketami sieci żabka. uważam to za dyshonor dla Polskiej sieci. Żabka rozumiem żydowski interes.

  • Marta 2014-04-02 14:06:00

    Już coraz częściej widzę ceny konkurencyjne w stosunku do hipermarketów. Zwłaszcza w Tesco ceny są nie do zaakceptowania. Ceny mięsa w Lidlu tez za wysokie. Mam nowo otwarty sklep firmowy Zakładu Uboju i Produkcji Wędlin Sichów Duży . Świeże mięso i dużo taniej. Smaczne wędliny. Coraz częściej także kupuję w Stokrotce.Bliżej, taniej i świeże.

  • rvb 2014-04-02 10:58:57

    jedynie?!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.