Koszyk cen: Sprawdziliśmy, czy nowy gracz na rynku supermarketów postawił na rewolucję cenową

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2015 11:27

Koszyk cen: Sprawdziliśmy, czy nowy gracz na rynku supermarketów postawił na rewolucję cenową

W najnowszym monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl uwzględniliśmy nowego gracza na rynku supermarketów - sieć Mila (170 sklepów, które pod koniec 2014 roku przestały funkcjonować pod szyldem Polomarket). Okazuje się, że nowy gracz wybrał strategię cenową bardzo zbliżoną do swoich konkurentów, plasując się w środku stawki. Oznacza to także, że zmiana szyldu nie pociągnęła za sobą rewolucyjnej zmiany w strategii cenowej, a większość produktów ma identyczne ceny w wielu lokalizacjach, zaś drobne róznice wynikają z lokalnych cen owoców i warzyw.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów w drugiej połowie lutego 2015 roku:

W sklepach Intermarche w drugiej połowie lutego można było zrobić zakupy 50 produktów od 267,87 zł na Górnym Śląsku do 274,65 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w Intermarche wahały się od 268,24 zł na Górnym Śląsku do 275,90 zł w Krakowie. W Intermarche w promocji sprzedawane było obecnie masło, ser gouda, napój Tymbark i cytryny, droższe zaś były pomidory i margaryna Rama.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 269,56 zł w Lublinie do 274,55 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny oscylowały od 272,98 zł w Lublinie do 274,47 zł na Górnym Śląsku. W Piotrze i Pawle obowiązywała obecnie promocja na ser gouda, makarony Lubella, cytryny, pomidory, napój Tymbark. Tańsza też była papryka, droższe zaś banany.

Nowa w zestawieniu sieć Mila proponowała ceny od 270,92 zł w Bydgoszczy do 272,02 zł w Krakowie, co oznacza, że uplasowała się cenowo w środku stawki supermarketów z niewielką różnicą cen 3-4 zł od Polomarketu czy Stokrotki. Różnice między badanymi miastami to wynik głównie lokalnych cen owoców i warzyw. Reszta asortymentu sprzedawana jest w takich samych cenach w badanych lokalizacjach (Bydgoszcz, Kraków, Warszawa).

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 275,45 zł, czyli o 4 zł drożej niż w styczniu, gdy zakupy kosztowały tu 271,14 zł. W Stokrotce przestała obowiązywać promocja na herbatę Lipton, płyn Domestos, masło, ser gouda i sok Tymbark. Taniej sprzedawany był schab bez kości, kurczak, cytryny, pomidory i pomarańcze.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 275,82 zł względem 273,41 zł w w styczniu. W Polomarkecie wygasła promocja na herbatę Lipton, margarynę Rama, ser gouda, musztardę Kamis. W promocji zaś był sprzedawany schab bez kości, makarony Lubella, cytryny i pomidory Tańsze były pieczarki i papryka, droższe zaś banany.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 281,06 zł w Lublinie do 283,20 zł we Wrocławiu względem cen ze stycznia (od 280,99 zł w Poznaniu do 282,09 zł w Warszawie). W Almie droższy był dżem Łowicz i ser gouda, oraz banany. Tańsze zaś pomarańcze, papryka i pieczarki oraz napój Tymbark w promocji.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.
Badanie wykonano w weekend 20-22 lutego 2015 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6447

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.